مدیر کل زندان‌های استان یزد از کسب رتبه دوم زندان‌های استان در شاخص‌های کاهش جمعیت کیفری در کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حسین سبزواری مدیر کل زندان‌های استان یزد در بازدید از مرکز سامانه پابند الکترونیک زندان مرکزی یزد گفت: زندان‌های سراسر کشور بر اساس ۱۹ شاخص مختلف در زمینه کاهش جمعیت کیفری مورد ارزیابی قرار گرفتند که در مجموع زندان‌های استان موفق به کسب رتبه دوم شده است.

او ادامه داد:  در ۹ ماهه امسال برای ۲۴۰ زندانی از پابند الکترونیک استفاده شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۵۵ درصدی داشته است.

سبزواری ادامه داد: در حا حاضر ۱۷۰ زندانی در استان یزد با پابند الکترونیک پایش می‌شوند که از این نظر یزد از استان‌های پیشرو در اجرای این طرح محسوب می‌شود.

او گفت: بهره مندی از پابند الکترونیک به عنوان جایگزین حبس می‌تواند آسیب‌های مختلفی را که ممکن است در دوران محکومیت برای زندانی و خانواده وی ایجاد شود را به شدت کاهش دهد چرا که مجرم در عین حال که تحت نظارت و محدودیت‌های خاصی است میتواند در خانواده و جامعه حضور داشته باشد.

مدیرکل زندان‌های یزد حضور و بازدید مستمر و متعدد قضات از زندان را از دیگر عوامل کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان دانست و اذعان داشت: آمار بازدید قضات دادگستری از زندان‌های استان نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری داشته است که علاوه بر بررسی مسایل و مشکلات زندانیان و رفع دغدغه مددجو و خانواده آنان در کاهش جمعیت زندانیان نیز بسیار کمک کننده بوده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.