ارزش هر ۴ دسته ۱۰۰ عددی طلای قرمز معادل یک بشکه نفت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، چند سالی هست که نام روستای بزیجان شهرستان محلات استان مرکزی با طلای قرمز، جهانی شده و این محصول علاوه بر درآمد سرشار برای این روستا نشینان و تغییر معادله مهاجرت از شهر به روستا، ارز اوری میلیونی برای کشور دارد.

به گفته یکی از کارآفرینان فعال این حوزه تا چند سال پیش اهالی روستا از ارزش این محصول قیمتی اطلاعی نداشتند و از آن برای تامین سوخت زمستان استفاده می‌کردند.

حسینی کارفرین فعال گفت: چند سال پیش بود که چند روستایی در بازدید از بازار گل تهران متوجه ارزش این محصول شدند و با کشت قلمه‌های بید قرمز در مزارع خود در سطح وسیع باغات آن را پروراندند و از آن زمان بسیاری از اهالی از شهر‌های بزرگ به روستا‌ها بازگشتند و به این ترتیب باغات بید قرمز هر روز پر رونق‌تر از گذشته شده است.

حسینی افزود: با همکاری اهالی روستا، کارگاه کوچک بسته بندی و صادرات بید قرمز در مدرسه بلااستفاده و گلخانه تعطیل شده روستای بزیجان راه اندازی شد و هم اکنون ۱۰۰ نفر از اهالی شاغل در این حرفه هستند.

جعفری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محلات هم گفت: بید قرمز محصول انحصاری روستای بزیجان محلات است و کیفیت بالای آن را سبب فروش خوب آن در بازار عنوان کرد و افزود: ۷۵ هکتار از سطح باغات شهرستان محلات به کشت بید قرمز اختصاص یافته و هر ساله نزدیک به ۳۰۰ تن محصول از آن برداشت می‌شود.

جعفری افزود: با تلاش کشاورزان و روستاییان این منطقه هر ساله نزدیک به ۸ میلیون دلار بید قرمز به کشور‌های چین، آلمان و هلند صادر می‌شود.

او اضافه کرد: ارزش ۴ دسته ۱۰۰ عددی بید قرمز را معادل یک بشکه نفت عنوان کرد و آینده این کسب و کار را در این روستا امید بخش توصیف نمود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.