مدرسه اوتیسم خراسان جنوبی که قرار بود پاییز امسال به بهره برداری برسد، برای بهره برداری نیازمند تخصیص اعتبارات استانی و کمک خیّران است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اطمینان رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: کلنگ ساخت اولین مرکز تخصصی آموزشی و توانبخشی اوتیسم در مرکز استان با تأمین زمین از سوی آموزش و پرورش بیرجند و با مشارکت خیّر در ۲۳ آبان ۹۸ به زمین زده شد.

او گفت: بر اساس تفاهم نامه امضاء شده، مقرر شد مدرسه ۶ کلاسه ویژه دانش آموزان اوتیسم با مشارکت خیّر و اداره کل نوسازی مدارس استان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان و زیربنای فضای آموزشی ۶۴۰ مترمربع احداث شود و در گام اول مبلغ ۶۷۰ میلیون تومان توسط خیّر برای این پروژه اختصاص داده شده است.

با اطمینان گفت: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی روند پیشرفت پروژه به کندی پیش می‌رود و برخلاف اینکه قرار بود در مهر ۱۴۰۰ این پروژه مورد بهره برداری قرار بگیرد تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شده است این پروژه تا پایان امسال به اتمام برسد و تخصیص اعتبارات استانی و کمک خیّران نیز برای اتمام مدرسه مورد نیاز است.

او گفت: با توجه به افزایش آمار دانش آموزان اوتیسم و مهاجرت تعدادی از خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم از استان‌های همجوار از جمله سیستان و بلوچستان برای ادامه درمان و آموزش فرزندانشان به استان، انتظار داریم هر چه سریع‌تر ساخت مرکز تخصصی اوتیسم به پایان برسد.

با اطمینان گفت: هم اکنون ۲۹ دانش آموز اوتیسم در فضایی که ساختمان آن ضمیمه آموزشگاه عادی است و شرایطی که استاندارد لازم برای این دانش آموزان را ندارد مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار