استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به منظور تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن زمین ساخت توسط ادارات کل راه و شهرسازی شمال و جنوب استان تامین شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به منظور تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون زمین برای ساخت ۸۵ هزار واحد مسکونی توسط ادارات کل راه و شهرسازی شمال و جنوب استان تامین شده است.

 حسین مدرس خیابانی  در سومین نشست شورای تامین مسکن سیستان و بلوچستان که با محوریت طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد، گفت: ادارات کل راه و شهرسازی استان تاکنون اقدامات ارزشمندی را در زمینه تامین زمین بویژه در شهر‌های بزرگ با تراکم جمعیتی بالا از طریق الحاق اراضی به محدوده قانونی شهر‌ها و تغییر کاربری زمین‌ها انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه همزمان با تامین زمین طرح‌های تفکیکی انجام و مصوبات آن‌ها اخذ شده است، گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان پیشتاز در ساخت طرح نهضت ملی مسکن، تا ۲ سال آینده مشکلی در زمینه تامین زمین مورد نیاز برای احداث واحد‌های مسکونی این پروژه ملی ندارد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از ۲۸ مهرماه سالجاری تاکنون افزون‌بر ۱۴۶ هزار و ۸۰۰ نفر از شهروندان استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند و این روند همچنان تا ۱۵ دیماه ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن مهمترین پروژه دولت سیزدهم بشمار می‌رود ضروری است همه فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در این امر مشارکت فعال داشته باشند.

مدرس خیابانی بر تامین مسکن خانواده معظم شهدا و ایثارگران و اقشار حمایت پذیر نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی از طریق طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: این طرح علاوه بر خانه دار کردن دهک‌های پایین جامعه سبب اشتغالزایی بخش قابل توجه از افراد جویای کار استان می‌شود.

محمد سرگزی نماینده مردم حوزه انتخابیه زابل و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از استاندار و سایر دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه تامین زمین و احداث واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان قدردانی کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: تاکنون یکهزار و ۸۳۹ هکتار زمین در سراسر استان برای ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

عطاء اله اکبری افزود: بمنظور تسریع احداث واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر استان اراضی مورد نیاز به بنیاد مسکن واگذار شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار