رئیس مرکز رشد واحد‌های فناور تربت‌حیدریه گفت: این مرکز تاکنون به ۶۰ واحد فناور و دانش بنیان خدمات ارائه کرده و ۳۴ واحد نیز در این مرکز فعال هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود جمشیدیان رئیس مرکز رشد واحد‌های فناور تربت‌حیدریه گفت: واحد‌های فناور فعال در مرکز رشد تربت‌حیدریه بیشتر در حوزه‌های زعفران، ابریشم و گیاهان دارویی به عنوان مزیت‌های شهرستان فعال هستند.

وی گفت: پارک علم و فناوری خراسان رضوی در حوزه‌های انرژی و هوشمندسازی فعال است و تلاش ما بر این بوده که صنعت زعفران به عنوان یکی دیگر از این حوزه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مرکز رشد واحد‌های فناور تربت‌حیدریه گفت: باید به سوی دانشگاه‌های کارآفرین و کارخانه‌های نوآوری برویم و زیست بوم فناوری را پیاده‌سازی کنیم.

وی گفت: واحد‌های زیرمجموعه مرکز رشد تربت‌حیدریه در حوزه‌های فنی توانسته اند محصولات و خدمات خود را به خارج کشور صادر کنند.

جمشیدیان گفت: با توجه به ظرفیت‌های مرکز رشد تربت‌حیدریه امکان تبدیل آن به پردیس فناوری وجود دارد که تحقق این مهم نیازمند تامین ۱۰ هزار متر زیرساخت صنعتی است.

وی گفت: این مرکز تلاش دارد با ارائه خدمات به دانش‌آموختگان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها، گام مهمی در تحقق دانشگاه‌های نسل سوم بردارد.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار