وزارت خارجه چین ضمن دروغ خواندن ادعا‌های واشنگتن، ممنوعیت واردات از سین کیانگ را نقض قوانین بین المللی دانست و آن را محکوم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست، دولت چین امروز (جمعه) قانون آمریکا را که واردات از سین کیانگ را محدود می‌کند، نقض قوانین بین المللی دانست و شکایات واشنگتن از سوء استفاده از اقلیت‌های عمدتا مسلمان در منطقه شمال غرب چین را دروغ خواند.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در خصوص این اقدام گفت: «این اقدام بدخواهانه وضعیت حقوق بشر در سین کیانگ چین را غیرواقعی نمایش می دهد. این اقدام به طور جدی قوانین بین المللی و هنجار‌های اساسی حاکم بر روابط بین الملل را نقض می کند و مداخله در امور داخلی چین است. چین ضمن ابراز تاسف، این موضوع را قاطعانه رد می‌کند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید کرد: «این اتهامات دروغ‌های شرورانه‌ای است که از سوی نیرو‌های ضد چین ساخته شده است. همه اقوام در این منطقه از زندگی شاد و پرباری برخوردارند.»

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، روز گذشته در بحبوحه‌ی تنش‌های فزاینده از جمله درخواست‌های فعالان برای تحریم بازی‌های المپیک زمستانی پکن، این قانون را امضا کرد. طبق این تصمیم، شرکت‌های آمریکایی از واردات کالا از سین‌کیانگ منع می‌شوند، مگر اینکه اثبات شود که این کالا‌ها با کار اجباری ساخته نشده‌اند.

مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند که بیش از یک میلیون اویغور و سایر اقلیت‌ها در کمپ‌هایی در سین‌کیانگ در شمال غربی چین محبوس شده‌اند. مقامات چینی این اتهامات را رد کرده و می‌گویند این اردوگاه‌ها برای آموزش شغلی و مبارزه با رادیکالیسم ساخته شده اند.

روز پنج‌شنبه، شرکت آمریکایی اینتل، سازنده تراشه‌های الکترونیکی، به دلیل درخواست از تامین‌کنندگان مبنی بر جلوگیری از تامین کالا از سین کیانگ، عذرخواهی کرد. روزنامه گلوبال تایمز، درخواست این شرکت را متکبرانه و شرورانه خواند. در مقابل، رسانه‌های دولتی چین از کفش‌ها، لباس‌ها و سایر برند‌های خارجی که درخصوص سین‌کیانگ اظهارنظرمی‌کنند، انتقاد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۲۸ ۰۳ دی ۱۴۰۰
به جا این حرفا با روسیه و هند متحد بشین پدر آمریکا رو دربیارین
آخرین اخبار