مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه وبویراحمد گفت: یک اثر از این استان به مرحله نهایی دهمین جایزه ادبی یوسف راه یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سرهنگ امیرعباس آسمند مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه وبویراحمد از راهیابی یک اثر داستانی از استان به مرحله نهایی دهمین جایزه ادبی یوسف (داستان‌های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت) خبر داد.

او با اشاره به برگزاری دهمین دوره جایزه ادبی یوسف (جشنواره داستان‌های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت) در سال جاری، گفت: در مرحله استانی این جشنواره حدود ۴۰ اثر دریافت شد که از این تعداد، شش اثر برگزیده به مرحله کشوری راه یافت.

آسمند افزود: داستان‌های کوتاه تا جایی که رودخانه می‌رود، شماره ۵- آزاد، زُنار سلیمانی و سجاده خونین در بخش بزرگسال و داستان‌های کوتاه چشم‌انتظار و سال‌های چشم‌انتظاری در بخش ویژه از کهگیلویه و بویراحمد به مرحله کشوری این جشنواره راه یافتند.

او اضافه کرد: با رقابت آثار برگزیده نویسندگان کهگیلویه و بویراحمد، در مرحله کشوری دهمین جایزه ادبی یوسف با آثار داستان‌نویسان سایر استان‌ها و با نظر هیئت داوران، داستان کوتاه تا جایی که رودخانه می‌رود اثر خانم سارا شجاعی از کهگیلویه و بویراحمد در میان ۳۶ اثر برتر کشور قرار گرفت و به مرحله نهایی این جشنواره راه یافت.

آسمند با بیان اینکه  جایزه ادبی یوسف (داستان‌های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت) هر ساله با هدف ترغیب و تشویق نویسندگان جوان، شناسایی استعدادها و تولید و خلق آثار ادبی فاخر در حوزه مقاومت و دفاع مقدس برگزار می شود افزود: تبلور اندیشه‌های داستانی در دفاع مقدس و مقاومت، تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس به به‌عنوان پیشران فرهنگ ملی برای  نیل به آرمان‌های انقلاب، بازشناسی فرهنگ جهاد، شهادت و پایداری و پاسداری از ارزش‌‎ها و آرمان‌های انقلاب و شناسایی و معرفی نویسندگان جوان و نو قلم به جامعه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

او از چاپ آثار برگزیده نهمین جایزه ادبی یوسف پارسال در قالب کتابی با عنوان گنجشک‌ها برگشته‌اند خبر داد و گفت: آثار برگزیده دهمین دوره این جشنواره نیز پس از ویراستاری، توسط مدیریت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس این اداره‌کل به چاپ می‌رسد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.