سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: آمریکا به جای اظهارنظر‌های غیرمسئولانه برای حل مشکلات خود فکری کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد: آمریکا به فکر حل مشکلات خود باشد. چین از آمریکا خواسته تا به جای ایفای نقش به عنوان پلیس بین المللی به مسائل مربوط به حقوق بشر در کشورش فکر کند.

اظهارات ژائو لیجیان پس از آن بیان شد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا یادداشتی را در مورد موضوع قاچاق انسان امضا کرد که می‌گوید این کشور در سال مالی ۲۰۲۲ به دولت‌های افغانستان، میانمار، چین و سایر کشور‌ها کمک‌های غیرانسانی و غیرتجاری ارائه نخواهد کرد.

او افزود: آمریکا عادت کرده است که دیگران را با معیار خود در مورد مسائل به اصطلاح حقوق بشر قضاوت کند و همیشه سعی می‌کند نسخه‌هایی را به کشور‌های دیگر بدهد در حالی که خود با سوابق بدنام حقوق بشر گرفتار شده است.

ژائو لیجیان بار دیگر تاکید کرد که آمریکا با توجه به سوابق خود در مورد سوء استفاده‌ها و اعمال نادرست در مورد قاچاق انسان، در موقعیتی نیست که بتواند چماق بزرگی به دست بگیرد و به اصطلاح حکمی علیه سایر کشور‌ها صادر کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: آمریکا چشم خود را به روی مشکلات جدی حقوق بشری خود مانند قاچاق انسان می‌بندد، در حالی که اتهامات بی اساس را علیه سایر کشور‌ها مطرح می‌کند. کاری که آمریکا باید انجام دهد این است که عادت بد خود در سخن پراکنی گستاخانه علیه دیگران و نقش پلیس بین الملل بودن را ترک کند.

ژائو لیجیان افزود: آمریکا به جای اظهارنظر‌های غیرمسئولانه در مورد شرایط حقوق بشری دیگر کشورها، برای حل مشکلات خود فکری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار