سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: برای مقابله با ویروس کرونا و از جمله سویه امیکرون باید احساس مسئولیت مردم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی افزایش یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا احمدی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: برای مقابله با سویه اومیکرون ویروس کرونا باید علاوه بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و شست و شوی مرتب دست ها، تزریق دزهای اول، دوم و سوم به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد چون بررسی های علمی نشان می دهد که افرادی که واکسن تزریق کرده اند نسبت به دیگران کمتر مبتلا به کرونا شده اند و در صورت ابتلا، بستری و درصد فوت در آنان کمتر است.

وی گفت: این دانشگاه در جهت سیاست ها و رویکردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آمادگی کامل قرار دارد ولی مهمترین مسأله در جلوگیری از بروز احتمالی اوجگیری جدید و یا گذر کم خطر از آن، رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم است.


بیشتر بخوانید


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گناباد از یکایک مردم خواست با رعایت جدی و دقیق تر دستورالعمل های بهداشتی، در حفظ سلامت خود و جامعه و مدافعان سلامت پیشگام باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: هرچه فاصله گذاری اجتماعی یا فیزیکی بیشتر رعایت و به فاصله حداقل یک متر توجه شود و اجتماعات غیر ضروری کمتر باشد، در کنترل این اپیدمی اثر بیشتری دارد.

احمدی گفت: تاثیر آموزش حضوری در افزایش کیفیت آموزش دانش آموزان و دانشجویان را نمی توان نادیده گرفت ولی تصمیم نهایی برای تشکیل و یا تعطیلی کلاس های حضوری دانش آموزان و دانشجویان، برعهده ستاد ملی کرونا و قرارگاه های مدیریت استانی کروناست و هر موردی که به ما ابلاغ شود در جهت حفظ سلامت عمومی جامعه در شهرستانهای گناباد و بجستان به صورت کامل اجرا می شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.