سویه جدید کرونا وارد کشور شده است اما تزریق واکسن کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی می تواند برای بدن در برابر امیکرون ایمنی ایجاد کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ویروس کرونا هر چند وقت رنگ عوض می‌کند و این روز‌ها با رنگ و لعاب سویه‌ای جدید به نام امیکرون در حال فعالیت است.

ورود سویه امیکرون به کشور این ضرورت را ایجاد می‌کند که مردم برای ایمنی در برابر ویروس هر چه سریع‌تر برای تزریق واکسن خود اقدام کنند.

تزریق واکسن کرونا علی الخصوص تزریق سومین دُز آن می‌تواند نقش به سزایی در ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا داشته باشد؛ البته نباید نقش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را نیز فراموش کرد.

از بالا رفتن سطح پوشش واکسیناسیون تا رعایت بهداشت

به بیمارستان شهید چمران فردوس رفتیم؛ یکی از پرستاران این بیمارستان که در بخش کرونا مشغول به کار است گفت: در زمان ورود سویه دلتا به کشور مردم رعایت دستورالعمل‌ها را کم کردند که این مورد سبب شد ویروس کرونا جان تازه‌ای بگیرد.

او گفت: این روز‌ها با بالا رفتن سطح پوشش واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم، تعداد مراجعات به بیمارستان برای بستری شدن در اثر ابتلا به کرونا کم شده و بیمار کمتری در بخش مراقبت‌های ویژه داریم.


بیشتر بخوانید


یکی از شهروندان فردوسی نیز گفت: در حال حاضر سه دُز واکسن کرونا را تزریق کرده ام و مطمئن هستم که این واکسن می‌تواند ابزاری برای محافظت از من در برابر کرونا است.

او گفت: در این شهر تعداد زیادی از افراد جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند و حالا باید به این مورد توجه کنیم که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق واکسن به خصوص واکسن دُز سوم می‌تواند نقش به سزایی در ایمنی ما داشته باشد.

بدن درد از علائم امیکرون است

جاجرمی متخصص داخلی بیمارستان شهید چمران فردوس گفت: از جمله علائم ابتلا به امیکرون یا همان سویه جدید کرونا می‌توان به بدن درد، سردرد و خستگی اشاره کرد.

او گفت: سویه جدید کرونا همه گیری گسترده تری دارد و می‌تواند در عرض چند روز به سویه غالب در کشور تبدیل شود.

جاجرمی گفت: در حال حاضر پوشش واکسیناسیون کرونا بالا رفته است که این موضوع سبب شده تعداد بیماران بدحال کاهش یابد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.