میزان درآمد مالیاتی کرمانشاه در لایحه بودجه سال آینده ۲ هزارو ۴۵۲میلیارد تومان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،عزیز الله عباسپور مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه در نشستی خبری که امروز (دوم دی) برگزار شد، بااشاره به تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۱ به مجلس، گفت: یکی از دغدغه‌هایی که مقام معظم رهبری و همه دولت‌ها همواره روی آن تاکید داشته اند، رفتن کشور به سمت ثبات درآمدی است که راه آن از طریق جایگزین کردن درآمد‌های مالیاتی با درآمد‌های نفتی است.

او افزود: براین اساس، دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بر روی افزایش درآمد‌های مالیاتی تاکید داشته، بگونه‌ای که سهم درآمد‌های مالیاتی در بودجه امسال حدود ۳۲۵ هزار میلیارد تومان بوده که این رقم برای سال آینده با رشد ۷۹ درصدی حدود ۵۲۷ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه با بیان اینکه سهم استان از این افزایش درآمد مالیاتی برای سال آینده حدود ۸۱ درصد رشد دارد، بیان داشت: در سالجاری میزان درآمد مالیاتی در نظر گرفته شده برای استان حدود ۱۳۵۶ میلیارد تومان بود که در سال آینده به ۲۴۵۲ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

او با بیان اینکه افزایش درآمد‌های مالیاتی در کشور و به تبع در استان کرمانشاه به معنای افزایش اخذ مالیات از مردم نیست، عنوان کرد: در برنامه دولت، چتر مالیاتی گسترده‌تر خواهد شد، یعنی افرادی که تاکنون فرار مالیاتی داشته اند، از آن‌ها مالیات گرفته می‌شود.

عباسپور اظهار داشت: تنها حدود ۱۰ درصد از درآمد‌های مالیاتی استان از محل مشاغل تامین می‌شود که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، از املاک خالی، ماشین‌ها و خانه‌های گرانقیمت و ... وصول می‌شود که برای شناسایی مالکین آن‌ها از ثبت اسناد، فرمانداری، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌هایی که اطلاعات دارند، استعلام خواهیم گرفت.

او در ادامه اشاره‌ای هم به درآمد‌های مالیاتی استان در ۹ ماهه امسال داشت و گفت: طی این مدت حدود ۱۰۰۳ میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشتیم که تحقق ۱۰۰ درصدی مالیات درنظر گرفته شده را نشان می‌دهد.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه ادامه داد: برای اخذ مالیات فشاری به مردم وارد نمی‌کنیم، بکله بیشتر از شرکت ها، حقوق و عوارض خروج ازکشور گرفته می‌شود.

عباسپور بااشاره به عدم همکاری برخی از صنوف در پرداخت مالیات، اعلام کرد: سازوکار‌هایی برای ساماندهی مالیات از صنوف در حال انجام است.

به گفته این مسئول، کرمانشاه رتبه ۱۸ کشور را در بحث درآمد‌های مالیاتی دارد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.