هم اندیشی اعضای شورای عالی استان‌ها با اعضا شورای اسلامی خراسان رضوی و جمعی از مدیران استانی روز پنجشنبه با محوریت بودجه ۱۴۰۱ در مشهد آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، موسی الرضا حاجی بگلو رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نشست هم اندیشی با حضور رئیس و منتخبان اعضا شورای عالی استان‌ها و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و شورای اسلامی خراسان رضوی با محوریت بودجه ۱۴۰۱ و همچنین جایگاه شورا‌ها در مشهد برگزار شد.

وی گفت: در حال حاضر در قانون بودجه درباره جایگاه شورا‌ها و مدیریت شهری با مشکل زیادی مواجه هستیم و در این هم اندیشی در خصوص ردیف بودجه‌های حذف شده یا موضوعاتی که باید به بودجه مدیریت شهری افزوده شود صحبت می‌شود.


بیشتر بخوانید


رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مطابق قانون، بودجه سالانه باید به شورای عالی استان‌ها ارائه شود و نظر پیشنهادی شورا‌ها در این خصوص اعمال شود که متاسفانه تاکنون این گزاره قانونی مورد غفلت قرار گرفته است و امید است نشست امروز موجب توجه به جایگاه واقعی شورا‌ها در تنظیم بودجه سالانه شود.

حاجی بگلو گفت: مطابق بند پنج ماده ۸۸ قانون شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌ها سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است یک نسخه از پیش نویس لوایح برنامه‌های توسعه و بودجه عمومی کشور و استان‌ها را پس از تهیه در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار دهد تا شورای عالی استان‌ها پیشنهاد‌های اصلاحی خود را در مورد برنامه و بودجه مذکور به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام کند.

امروز پنجشنبه رئیس و جمعی از اعضای شورای عالی استان‌ها علاوه بر حضور در این نشست هم اندیشی از طرح‌های مختلف گردشگری و عمرانی شهرستان‌های مشهد و طرقبه - شاندیز بازدید داشته و با مسئولان استانی دیدار کردند.

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.