تمرکز فولکس واگن بر خودرو‌هایی با سوخت‌های پارافینیک

طبق اعلام شرکت آلمانی فولکس واگن، این شرکت از خودرو‌های دیزلی صرف نظر نمی‌ کند و قرار است از سوخت پارافینی استفاده کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از موتور وان، شرکت فولکس واگن رسماً اعلام کرد که آخرین نسل موتور‌های دیزلی چهار سیلندر ل=این شرکت برای استفاده با سوخت‌ های پارافینی تأیید شده است. به گفته این خودروساز، استفاده از سوخت‌های پارافینی باید کاهش قابل توجهی در انتشار کربن (حدود ۷۰ تا ۹۵ درصد در مقایسه با دیزل معمولی) داشته باشد.

این برند آلمانی همچنین گفت که تمام مدل‌های فولکس واگن با موتور‌های دیزلی چهار سیلندر (TDI) که از اواخر ژوئن سال جاری تحویل داده شده اند، برای کار با سوخت دیزل پارافینیک تایید شده اند. این مدل‌ها شامل تیگوان TDI و همچنین گلف نسل هشتم می‌شود.

فولکس واگن در قالب یک بیانیه مطبوعاتی گفت: "از طریق استفاده از سوخت‌های سازگار با محیط زیست در مدل‌های تایید شده فولکس واگن، ما این امکان را فراهم می‌کنیم که به محض در دسترس قرار گرفتن سوخت محلی، انتشار CO۲ به میزان قابل توجهی کاهش یابد."

خودروی فولکس واگن

پارافینیک یک سوخت دیزلی جدید حاوی اجزای زیستی است. سوخت‌های پارافینی از مواد باقیمانده بیولوژیکی و مواد زائد مانند روغن نباتی تصفیه شده با آب (HVO) تولید می‌شوند. این سوخت‌های زیستی مانند HVO در حال حاضر در بازار موجود است و پیش‌بینی می‌شود که طی ده سال آینده، سهم آن‌ها در بازار انرژی اروپا ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یابد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.