نیازمند همدلی برای توسعه منطقه هستیم

سرپرست فرمانداری لارستان گفت: برای توسعه منطقه راهی جز همدلی و وحدت و انسجام درونی نداریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، داریوش دهقان سرپرست فرمانداری شهرستان لارستان در نشست با اعضای شوراها و دهیاران، معتمدان، خیرین و ائمه جمعه و جماعات بخش مرکزی لارستان بیان کرد: ظرفیت های بی نظیر و نقاط مشترک فراوانی در منطقه وجود دارد که می توان با تکیه بر آن ها و دوری از اختلاف ها زمینه توسعه را بیش از پیش فراهم کرد.

او تصریح کرد: برخی از طرح و مصوبات کلان از جمله مربوط به سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۷ همچنان مغفول مانده که یکی از اولویت های مدیریت اجرایی شهرستان لارستان و مدیران مربوط پیگیری جدی برای به سرانجام رساندن و اجرای این مصوبات است.

دهقان ادامه داد: طرح هاو مصوبات مربوط به سفرهای مقام معظم رهبری به طور معمول مشکلات اعتباری ندارند و تجربه نشان داده که قدرتمدترین مصوبات به لحاظ پشتوانه های اجرایی و مالی هستند اما باید دید که دلایل اجرایی نشدن آن ها در لارستان تاکنون چه بوده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان لارستان افزود: پست برق ۴۰۰ کیلو وات یکی از مهمترین طرح های مربوط به سفر مقام معظم رهبری در لارستان و جنوب فارس بوده که بیش از ۱۲ سال از این مصوبه می گذرد اما هنوز اجرایی نشده است.

احمد دلاور معاون فرمانداری لارستان پیش از این گفته بود از سال ۹۶ و با پیگیری ها زمین برای ساخت پست ۴۰۰ کیلووات لارستان تعیین شد و همه زیرساخت های لازم و موارد درخواستی از سوی متولیان امر و برق منطقه ای فارس فراهم شده و در حال حاضر حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دهقان همچنین مشکل و کمبود آب در لارستان را به عنوان یکی از چالش های اساسی و مانع جدی برای توسعه این منطقه دانست و گفت: برای رفع چالش کم آبی اجرای خط دوم سد سلمان پیش بینی شده که باید در اسرع وقت مراحل عملیاتی آن آغاز شود.

او بیان کرد: منابع آبی موجود در منطقه لارستان بزرگ قابل شرب نیست و کیفیت آن پایین است که می توان با بهره برداری از طرح آبرسانی از خط دوم سد سلمان به این چالش چندین ساله در منطقه پایان داد.

سرپرست فرمانداری لارستان بهره برداری از طرح چهار خطه جاده لار، جهرم و بندرعباس را  یکی از خواسته های جدی و مطالبات اساسی مردم و در عین حال یک زیرساخت مناسب برای عبور از بسیاری  مشکلات در منطقه دانست و تصریح کرد: این موضوع را نیز به طور خاص و جدی در دستور کار و پیگیری قرار خواهیم داد.

او منطقه ویژه اقتصادی را به عنون یکی از ظرفیت های مهم و قرار گرفتن لارستان در مسیر توسعه همه جانبه به ویژه در بخش صنعت دانست و ادامه داد: برای عملیاتی شدن این طرح نیز باید موانع جدی و بوروکراسی های اداری فرآوری سرمایه گذاران را در وهله نخست رفع کرد.

دهقان افزود: مشکلات کم آبی، نبود زیر ساخت راه و حتی اجرایی نشدن پست برق نیز خود از موانع جدی برای عملیاتی شدن و آغاز روند اجرایی طرح های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لارستان است.

شهرستان لارستان با پنج بخش ،هشت شهر و ۱۷۹ روستای دارای سکنه در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: همدلی مردم ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار