رضایی گفت: جلسه اضطراری با بیمه مرکزی برای اتصال این بیمه‌ها به دسترسی الکترونیکی را برگزار کرده ایم و تا این لحظه موفق نشده ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی رضایی معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: تا پایان آذرماه مقرر شد با همت جامعه پزشکی بتوانیم نسخه‌های کاغذی را برداریم و از روز گذشته دیگر هیچ نسخه‌ای به شکل کاغذی توسط پزشکان صادر می‌شود.

رضایی بیان کرد: ۹۰ درصد از بیماران کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و ۱۰ درصد از بیماران کشور هم تحت پوشش بیمه‌های خاص از جمله نیرو‌های مسلح و بانک و نفت بوده است. در حال حاضر هنوز نیرو‌های مسلح به سامانه نسخه‌های الکترونیکی متصل نشده است و در حال حاضر پیگیر این اتصال توسط سایر دستگاه‌ها هستیم.

رضایی گفت: قانون نسخه‌های الکترونیکی شامل تمامی بیمه‌ها از جمله بیمه تکمیلی بوده و با توجه به آنکه برای اتصال به این بیمه باید بیمه پایه تامین اجتماعی را داشته باشند بنابراین این بیمه به زودی به مرحله اجرایی می‌رسد.

او توضیح داد: جلسه اضطراری با بیمه مرکزی برای اتصال این بیمه‌ها به دسترسی الکترونیکی را برگزار کرده ایم و تا این لحظه موفق نشده ایم، اما سیستم الکترونیک با الزام قانونی باید با ما در این همکاری داشته باشیم.

رضایی توضیح داد: در سامانه الکترونیکی بیمه‌های نشان دار و بیمه‌های که دارای سوبسید خاصی را در نظر گرفته ایم و این بخش در سامانه فراهم شده است. برای قشر خاصی و کسانی که داروی خاصی از جمله انسولین قلمی استفاده می‌کنند بخش خاصی را در نظر گرفته ایم تا مشکلی ایجاد نشود.

رضایی اظهار کرد: برگه فروشی دفترچه و دارو که در زمان نسخه‌های کاغذی وجود داشت ک بسیاری از دفترچه‌ها در دست دلالان بود که در حال حاضر با ارائه یوزر و پسورد به پزشکان تمامی این مشکلات برطرف شده و امکان این دلالی‌ها وجود ندارد.

او گفت: برای زمان قطعی برق و یا قطعی اینترنت ۵ درصد در نظر گرفته ایم که از طریق نسخه‌های کاغذی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۸:۰۵ ۰۴ دی ۱۴۰۰
اگریک فرددارای دفترچه بیمه تامین اجتماعی وآتیه سازان حافظ باشدوعضوبهزیستی تهران اگرتامین اجتماعی پولی بدهدبابت خدمت درمانی آتیه سازان حافظ میگویدچون تامین اجتماعی داده چیزی نمیدهددرواقع الکی پول بهزیستی صرف آتیه سازان حافظ کرده قابل توجه مسئولان مرتبط بابودجه بیمه های تکمیلی مختلف وطرف قراردادبابهزیستی.البته الان بودجه بهزیستی به عهده سپاه وارتش جمهوری اسلامی ایران افتاده واین بودجه باحذف یارانه بنزین هواپیماوکاغذکمی مرتفع میشود.
آخرین اخبار