رئیس دانشگاه تهران در سفربه قم با آیات نوری همدانی، جوادی آملی، سبحانی و علوی گرگانی دیدار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سید محمد مقیمی،رئیس دانشگاه تهران امروز در دیدار با مراجع عظام تقلید حضرات آیات نوری همدانی، جوادی آملی، سبحانی و علوی گرگانی، بر ضرورت هم افزایی فعالیت‌های دانشگاهی با مبانی دینی و معرفتی تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی مرکز تبادلات علمی بین حوزه‌های علمیه و دانشگاه تهران گام عملی در این زمینه برداشته شود.

او فعالیت در مناطق محروم را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه برشمرد و افزود: با ورود مجامع علمی به مقوله محرومیت زدایی، مردم طعم عملی علم را خواهند چشید و این ظرفیتی است که دانشگاه تهران آمادگی فعالیت در آن را دارد.


آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس دانشگاه تهران با اشاره به ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه گفت: با وحدت حوزه و دانشگاه عظمت علمی جوامع اسلامی دوباره احیاء می‌شود و توطئه‌های استکبار جهانی خنثی خواهد شد.


آیت الله جوادی آملی هم اسلامی کردن دانشگاه را منوط به اسلامی شدن دانش دانست و گفت: علوم دانشگاهی مانند زمین شناسی، زیست و... تفسیر کننده عمل آفریننده و علوم حوزوی تفسیر کننده سخن آفریننده است، بنابراین اگر دانشگاه دینی‌تر از حوزه علمیه نباشد کمتر از آن هم نیست.


او با بیان اینکه تربیت شده دانشگاه غیر اسلامی خوش آمدگو به اختلاسگر در بانک مرکزی است، تصریح کرد: هرموقع می‌شنوم نخبه‌ای به خارج از کشور مهاجرت کرده بر من بسیار سخت می‌گذرد.


آیت الله سبحانی با تاکید بر ترویج ایمان و اخلاق در فضای دانشگاه‌ها تاکید کرد: پایان نامه‌های دانشجویی باید گره‌ای از مشکلات جامعه را باز کند.


رئیس دانشگاه تهران همچنین با آیت الله علوی گرگانی دیدار کرد.


دانشگاه تهران یکی از مهمترین مراکز علمی کشور دارای ۲۲ هزار عضو هیئت علمی و ۵۰ هزار دانشجوست که ۳۴ هزار نفر از این دانشجویان در مقاطع تکمیلی تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.