آیت‌ الله مکارم شیرازی گفت: اگر در قم فرودگاه ایجاد شود، مرکزیت بیشتری پیدا می‌کند و از همه دنیا می‌توانند در این شهر مقدس حضور پیدا کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌ الله ناصر مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار سید محمدتقی شاهچراغی، استاندار قم اظهار کرد: شهر مقدس قم متعلق به جهان اسلام و تشیع است و مسئولان باید اهتمام ویژه‌ای در جهت حل مشکلات قم داشته باشند.

او با اشاره به اهمیت جایگاه این شهر مقدس افزود: قم به دلیل وجود بارگاه منور حضرت فاطمه معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و همچنین مرکزیت علمی جهان شیعه و حوزه علمیه قم از اهمیت ممتاز و ویژه‌ای برخوردار است و ضروری است که مسئولان  استان نسبت به جایگاه قم شناخت کاملی داشته باشند و برای آن برنامه‌ریزی خاصی ترتیب دهند.

این مرجع تقلید، به حضور سالانه ۲۰ میلیون زائر در قم اشاره و تاکید کرد: باید برای این تعداد زائر فکری کرد.

او تصریح کرد: افتخار حوزه علمیه این است که با بودجه خودش به جهان اسلام خدمت می‌کند.

این مرجع تقلید عنوان کرد: مسائل اخلاقی و فرهنگی در قم با جا‌های دیگر متفاوت است و دنیا انتظار بیشتری از قم دارد.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: در مسائل اخلاقی فشار و زور پاسخگو نیست، بلکه باید با تقویت مراکز فرهنگی و آموزش به تهذیب جوانان پرداخت.

او با تاکید بر ضرورت به نتیجه رساندن طرح فرودگاه قم گفت: متاسفانه در دولت گذشته با این استدلال که قم با تهران فاصله کمی دارد و احتیاجی به فرودگاه ندارد، جلوی این پروژه را گرفتند در حالی که اگر در قم فرودگاه ایجاد شود، قم مرکزیت بیشتری پیدا می‌کند و از همه دنیا می‌توانند در این شهر مقدس حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار