مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک ۵۰ زمین چمن مصنوعی به منظور توسعه سرانه ورزشی در این استان توسط وزارت ورزش و جوانان در حال ساخت است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  ادهم کرد زابلی مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: گستره هر یک از  زمین‌های چمن مصنوعی یک‌هزار و ۳۵۰ مترمربع است.

وی گفت: تاکنون ۱۷۷ زمین چمن مصنوعی در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اهمیت خانه‌های ورزش روستایی گفت: خانه‌های ورزش روستایی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه ورزش روستایی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در روستا‌ها با مشارکت فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، ستاد مبارزه بامواد مخدر و وزارت ورزش و جوانان کشور ساخته و تجهیز می‌شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۳۲۷ خانه ورزش روستایی در روستا‌های سراسر استان راه اندازی شده و ۲۲ مورد دیگر تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی  گفت: هم اینک ۱۳۴ سالن چندمنظوره ورزشی، ۹ استادیوم فوتبال، ۱۲ استخر شنا و سه جاده سلامت در سیستان و بلوچستان موجود و در حال بهره‌برداری است.

کرد گفت: برای توسعه فضای ورزشی در سیستان و بلوچستان و افزایش سرانه فضای ورزشی ساخت خانه کبدی و کشتی در زابل و سالن ۴۵۰۰ نفری در زاهدان شروع شده و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: هم‌اینک هفت ورزشگاه فوتبال، ۱۸ سالن چند منظوره ورزشی، یک استخر شنا، ۲ جاده سلامت و ۱۱ سالن تخصصی شامل سالن کبدی ۴۵۰۰ نفری، کشتی زابل،۲۰۰۰ نفری چابهار، کشتی زاهدان، ۱۷شهریور زاهدان و ۶ رشته ورزشی و همچنین۲۰ خانه جوان، پنج گود زورخانه در سراسر استان در حال احداث است.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌های سراسر استان بویژه مناطق بکر و سواحل زیبا در چابهار و کنارک نیاز به زمین‌های استاندار ورزش‌های ساحلی نیاز دارد تا قهرمان ملی کشف و شکوفا شوند.

وی گفت: جهش چشمگیر پروژه‌های حوزه ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان، مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استانداری، سازمان برنامه و بودجه، فرمانداران، و سایر مجموعه‌ها باعث شده تا فضا‌های ورزشی قابل توجهی برای ورزشکاران و جوانان شمال تا جنوب استان فراهم شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار