مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین گفت:با توجه به گرانی نهاده‌های دامی به صورت آزاد و حمایت دولت از دامداران نهاده‌های دامی با قیمت یارانه‌ای توزیع می‌شود.

جعفر کاویانی دلشاد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با اشاره به به گرانی نهاده‌های دامی به صورت آزاد و حمایت دولت از دامداران و تحویل نهاده‌های دامی، بیان کرد: با قیمت یارانه‌ای گامی جهت جلوگیری از کشتار و از بین رفتن دام‌های مولد برداشته شده است.
او افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون مقدار ۱۷۹۰ تن جو، ۱۳۷۰ تن ذرت و ۲۳۵ تن کنجاله سویا و مقدار ۳۳۰ تن سبوس بین دامداران شهرستان فامنین توزیع گردیده است و در دامداری‌های سنتی شهرستان که ۸۰% تولیدات دامی شهرستان را دارند علاوه بر موارد فوق مقدار ۱۵۴۸ تن کنسانتره اماده با قیمت‌های یارانه‌ای و با ارز دولتی توزیع گردیده است.

اوادامه داد: جهت جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو نهاده‌ها بین دامدارانی توزیع می‌گردد که نسبت به نصب شماره گوش اقدام نموده اند و این شماره گوش‌ها با توجه به کد استان و کد شهرستان و کد ملی باعث عدم قاچاق دام و سرقت دام‌ها خواهد شد که بعد از نصب شماره گوش نیز اطلاعات در سامانه هویت گذاری دام‌ها ثبت می‌گردد.

کاویانی اظهار داشت: در شهرستان حدود ۱۲۳۵۰ راس دام سنگین (گاو و گوساله) و حدود ۱۴۵۰۰۰ راس دام سبک گوسفند و بز وجود دارد و سالانه مقدار ۱۸۰۰ تن گوشت قرمز و ۱۸۰۰۰ تن شیر نیز در شهرستان تولید می‌گردد.

او از دامداران درخواست کرد تا نسبت به ثبت انبار محصولات دامی و کشاورزی خود در سامانه جامع انبار‌ها اقدام کنند تا در صورت حمل و خرید نهاده دامی با مشکل توقیف بار خود مواجه نگردند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.