مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران گفت: ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع دستی شهرستان‌های چناران و گلبهار اختصاص داده شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد طاهریان‌مقدم مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران گفت: باتوجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته و جلسات کارگروه شهرستان‌های چناران و گلبهار برای ایجاد مشاغل خانگی و خوداشتغالی در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در این مناطق تاکنون ۹ طرح به صورت پشتیبان و مستقل به مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی گفت: از این ۹ طرح چهار طرح مربوط به گلبهار و پنج طرح مربوط به چناران است که متقاضیان به بانک توسعه و تعاون چناران معرفی شده و تسهیلات در مرحله پرداخت است.


بیشتر بخوانید


مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران گفت: پرداخت این میزان تسهیلات برای ۳۵ نفر اشتغال ایجاد کرده است و بیشتر متقاضیان در رشته ‎های تزیینات نمدی، دوخت لباس سنتی، مصنوعات چرمی، گلیم بافی و زیورآلات فعال‌یت دارند.

طاهریان مقدم گفت: در شهرستان‌های چناران و گلبهار بیش از ۳۵۰ نفر در زمینه تولید صنایع دستی به‌صورت مشاغل خانگی فعال هستند که بیشتر این هنرمندان در رشته‌های، زیورآلات، مصنوعات چرمی، دوخت لباس‌های سنتی، ساخت زیورآلات سنتی، نمدمالی و فرت بافی فعال هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.