به تازگی صدمین موشک شرکت فضایی اسپیس ایکس با موفقیت در دریای اطلس فرود آمد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل  از digitaltrends؛ روز سه شنبه موشک فضایی اسپیس ایکس از مرکز فضایی کندی در فلوریدا منفجر شد و پس از استقرار فضاپیمای کارگو دراگون در مدار، فرود آمد تا یک فرود عالی بر روی پهپاد Just Read the Instructions  انجام دهد. این پیروزی در طی یک ماموریت  و شش سال بعد از اولین فرود فالکون ۹ بدست آمد.

گفته شده، ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس، موفقیتی را تأیید کرد که شهرت این شرکت را به عنوان ارائه‌ دهنده اصلی یک سیستم حمل‌ونقل فضایی قابل استفاده مجدد برای مأموریت‌های مداری محکم می‌کند. اگرچه تعدادی از تقویت‌کننده‌های مرحله اول SpaceX در طول سال‌ها پرواز‌های متعددی را انجام داده‌اند، اما یکی از آن‌ها برای مأموریت روز سه‌ شنبه برای اولین بار پرواز می‌کرد.

فالکون ۹ نه تنها برای ماموریت‌های باری به ایستگاه فضایی بین‌المللی، بلکه برای ماموریت‌های فضانوردی، پرتاب ماهواره برای سرویس اینترنت استارلینک اسپیس ایکس و همچنین پیمانکاران خصوصی استفاده می‌شود.

فرود آمدن صدمین موشک اسپیس ایکس

در سال‌های اولیه آزمایش، فرود خودکار یک وسیله نقلیه باریک در ارتفاع بیش از ۵۰ متر به قدری چالش برانگیز بود که برخی از تقویت‌کننده‌ها واژگون شده و بلافاصله پس از فرود آمدن منفجر شدند. ویدئوی زیر یکی از این فرود‌های فاجعه بار را نشان می‌دهد که در آوریل ۲۰۱۵ اتفاق افتاد. هفت ماه قبل از اینکه اسپیس ایکس اولین فرود موفقیت آمیز خود را پس از سه سال آزمایش انجام دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار