جغتایی گفت: کشورمان با پست سر گذاشتن سایر کشور‌های منطقه در حوزه علوم اعصاب و علوم شناختی پیشتاز است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  جغتایی در دهمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی گفت: این همایش علمی با هدف توسعه و گسترش همکاری های تحقیقاتی، آموزشی و تخصصی و نیز انتقال تجارب و یافته های علمی با شرکت دانشمندان و متخصصان علوم اعصاب پایه و بالینی داخلی و چندین کشور خارجی، محققان، استادان و دانشجویان دکتری و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و رزیدنت ها برگزار شد.

رئیس دهمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی افزود: علوم اعصاب شناختی، نقشه برداری از مغز، علوم اعصاب محاسباتی و نوروتکنولوژی، دمانس، اختلالات شناختی، حرکتی و عصبی و اثرات ویروس کرونا بر سیستم های عصبیو تحریکات عمقی و سطحی مغز از محورها و مباحث مهم این کنگره در حوزه شناخت و علوم شناختی است.

او ادامه داد: در این همایش متخصصان برجسته علوم اعصاب از کشورهای مختلف از جمله ژاپن، چین، کره، هند، ترکیه، آمریکا، کانادا، آلمان و گرجستان آخرین دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در حوزه های علوم اعصاب و اعصاب شناختی سخنرانی می‌کنند.

جغتایی با تشریح جایگاه و اهمیت حوزه علوم اعصاب و علوم اعصاب شناختی و اینکه ایران در این حوزه با تلاش دانشمندان، محققان، متخصصان و دانشجویان در رتبه نخست کشور‌های منطقه جای دارد، گفت: در یک دهه اخیر مطالعات و تحقیقات گسترده‌ای در سطح جهانی در حوزه علوم اعصاب آغاز شده است.

او با اشاره به اینکه کشورمان با پست سر گذاشتن دیگر کشور‌های منطقه در حوزه علوم اعصاب و علوم شناختی پیشتاز است، گفت: اقدامات کشور‌های جهان در حوزه علوم اعصاب و علوم شناختی به سرعت در حال گسترش است و فرصت‌های زیادی نیز در حوزه علوم اعصاب بوجود آمده است.

رئیس دهمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی بیان کرد: با توجه به برنامه‌های وسیع تحقیقاتی و مطالعاتی درسطح جهانی در حوزه دانش علوم اعصاب و علوم شناختی، کسب موفقیت‌های هرچه بیشتر برای بهره گیری موثرتر از این حوزه‌ها در درمان بیماری‌ها و اختلالات عصبی درداخل کشورمان نیازمند حمایت و سرمایه گذاری جدی است.

جغتایی گفت : در این کنگره موضوعاتی از جمله نقشه برداری مغز، علوم اعصاب محاسباتی، بیماری‌های دمانس و صرع، تحریکات مغزی، نوروتکنولوژی، اختلالات ناشی از ضایعات مغزی، نوروژنتیک، توانبخشی شناختی در سالمندان و نیز بیماری کرونا و تاثیر آن بر سیستم عصبی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار