تشکیل اتاق فکر در شورای اسلامی استان اردبیل ضرورت دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: تشکیل اتاق فکر در شورای استان اردبیل برای آسیب شناسی مشکلات ضرورت دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید کمال الدین میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل در جلسه تجلیل از شورای اسلامی استان دور پنجم و معارفه اعضای شورای دور ششم گفت:راه اندازی اتاق فکر با حضور اعضای ادوار شورا‌های اسلامی استان می‌تواند در آسیب شناسی مشکلات و پیشگیری از مسایل گذشته برای رضایت مندی مردم موثر واقع شود.

او ادامه داد:آسیب شناسی مشکلات، موانع و مسیری که در قانون شورای اسلامی شهر و روستا تعریف شده می‌تواند دولت و مردم را برای ارایه یک برنامه جامع جهت حل این مشکلات کمک کند و به رضایت مندی جامعه ختم شود چرا که نطارت بر عملکرد شورا‌ها از رسالت اصلی شورای استان است.

معاون استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در مسیر خدمت ممکن است فراز و نشیب و ناملایمات زیادی پیش بیاید افزود: کسی که خود را به عنوان نماینده و خادم مردم می‌داند باید برای رضای خداوند از هیچ خدمتی دریغ نکرده و هیچ عبادتی بهتر از خدمت به مردم نیست.

میر جعفریان تاکید کرد: شورا‌ها عمل به مر قانون را در اولویت فعالیت خود قرار دهند و باید الگویی برای شورا‌های سایر مناطق در راستای توسعه و آبادانی و اخلاق و نظارت باشند.

او از اعضای شورای استان خواست در جهت برگزاری دوره‌های آموزشی برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برنامه داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل از تشکیل شورای حل اختلاف شورا‌های اسلامی شهر و روستا در شهرستان‌ها و مرکز استان خبر داد و گفت: خوشبختانه اولین جلسه این هیات جهت بررسی و تعیین تکلیف پرونده‌هایی که از گذشته باقی مانده بود برگزار و نتیجه خوبی نیز گزارش شده است.

میر جعفریان با تاکید بر حل مشکلات شورا‌ها در مناطق مختلف استان اظهار کرد:باید از ظرفیت قانون از محل ۲درصد شهرداری‌ها مسایل مالی حل شود و همچنین از محل شورای عالی استان‌ها در کشور باید به مشکلات موجود رسیدگی کنند.

او در ادامه افزود: این اعضا به نمایندگی از شهرستان‌های استان با انتخابات قانونی دور هم جمع شده و قصد خدمت به مردم را دارند و باید فرا جناحی و فارغ از دیدگاه سیاسی و قومیتی در خدمت مردم و توسعه و آبادانی استان باشند.

در این جلسه که به منظور تجلیل از اعضای شورای استان در دور پنجم و معرفی اعضای دور ششم در استانداری اردبیل برگزار شده بود رییس شورای استان اردبیل و جمعی از اعضا به بیان برخی از مشکلات و موانع موجود پرداختند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.