ناسا به دلیل شرایط آب و هوایی نامناسب برای یک روز دیگر پرتاب تلکسوپ فضایی جیمزوب را به تعویق انداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپیس، تلسکوپ فضایی جیمز وب که نسل بعدی تلسکوپ‌های ناسا محسوب می‌شود، آماده پرتاب است و به محض مساعد شدن شرایط آب و هوایی به فضا پرتاب می‌شود.

تلسکوپ فضایی جیمز وب، که همچنین با عناوین JWST یا Webb شناخته می‌شود، دهه هاست که در حال ساخت است. طی یک کنفرانس خبری که روز سه شنبه ۲۱ دسامبر برگزار شد، مسئولان این پروژه تأیید کردند که این تلسکوپ آماده راه اندازی است. اما ظرف چند ساعت بعد، ناسا و شرکای آن در این پروژه اعلام کردند که پرتاب این تلسکوپ پر هزینه با یک تاخیر یک روزه دیگر، تا شنبه (۲۵ دسامبر) به تعویق خواهد افتاد.

تلسکوپ جیمز وب

به گفته ژروم ریوز، معاون رئیس آژانس پرتاب اروپایی Arianespace که مسئول پرتاب این تلسکوپ است، این تصمیم به دلیل وزش باد‌های شدید در مرکز پرتاب فضایی گویان در کورو، گویان فرانسه گرفته شده است. این شرکت روز چهارشنبه (۲۲ دسامبر) به امید بهبود شرایط هوایی یکبار دیگر به بررسی وضعیت آب و هوایی خواهد پرداخت.

بررسی روز‌های پرتاب جیمز وب تا سال جدید میلادی

دانشمندان سال هاست که انتظار پرتاب تلسکوپ جیمز وب به فضا را می‌کشند؛ تلسکوپی که قرار است انقلابی در مورد اطلاعات ما در مورد کیهان ایجاد کند. زمانی که جیمز وب بتواند مشکلات آب و هوایی خود را پشت سر بگذارد، برای طی کردن یک سفر یک ماهه به طول ۱.۶ میلیون کیلومتر به فضا پرتاب می‌شود. کار بر روی تلسکوپ فضایی جیمز وب که آژانس‌های فضایی اروپا و کانادا نیز در آن مشارکت داشته اند در سال ۱۹۹۶ با هدف پرتاب در سال ۲۰۰۷ آغاز شد.

جیمز وب

تلسکوپ فضایی جیمز وب سوار بر موشک Ariane ۵  به فضا می رود که توسط شرکت Arianespace کنترل می‌شود. اگر تلاش برای پرتاب جیمز وب در روز‌های آتی نیز میسر نشود، آژانس‌های فضایی گزینه‌های دیگری را تا پایان سال میلادی مورد بررسی قرار می‌دهند. البته بعد از پرتاب نیز تمام نگرانی را رفع نمی‌شود و ممکن است مشکلاتی برای این پروژه ناسا پیش بیاید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار