استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اطلس و نقشه رشته‌های مهارتی و تخصصی مورد نیاز دانشگاه‌های استان تهیه شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  حسین مدرس‌خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه تربیت و تامین نیروی انسانی متخصص با محوریت دانشگاه‌ها مورد تاکید است گفت: اطلس و نقشه رشته‌های مهارتی و تخصصی مورد نیاز دانشگاه‌های استان تهیه شود.

حسین مدرس‌خیابانی گفت: مناطق آزاد بویژه منطقه آزاد چابهار در تامین نیروی انسانی مورد نیاز صنایع، حتما به ظرفیت دانشگاه‌ها توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید کار بر روی نیازمندی‌ها و عرضه دانش را به جد مورد توجه قرار دهیم تاکید کرد: باید در استان سیستان و بلوچستان یک شبکه مهارتی براساس نوع دانشگاه‌ها، تخصص‌ها، نیازمندی‌ها، طرح‌ها و دستگاه‌های اجرایی راه‌اندازی شود.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: برای سرمایه‌گذاران، جذب نیرو‌های ماهر و متخصص یک شاخص به شمار می‌رود و ما باید چنین نیرو‌هایی را در استان داشته باشیم.

وی تاکید کرد: دغدغه ما تربیت و تامین نیروی متخصص با محوریت دانشگاه‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای است.

مدرس خیابانی با بیان اینکه فعالیت شورای راهبردی مهارت‌آموزی یکی از ضرورت‌های استان است گفت: باید دقیقا مشخص شود در سطح استان چه تعداد کارخانه، طرح اقتصادی و نیروی انسانی متخصص داریم و در واقع دانشگاه‌ها اعلام کنند که چه تعداد از دانشجویان‌شان در کدام کارخانه‌ها مشغول به کار شده‌اند.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها و مراکز مهارت‌آموزی به پشتیبانی سرمایه‌گذاری و شکوفایی اقتصادی استان کمک کنند، مثلا دانشگاه آزاد اسلامی باید نقش خود را در تربیت نیروی انسانی مورد نیاز استان به خوبی ایفا کند.

مدرس خیابانی تاکید کرد: بین دانشگاه‌های استان باید یک تقسیم کار رقم بخورد و تامین نیروی مورد نیاز هر بخش در استان را یک دانشگاه و مجموعه آموزشی بر عهده گیرد.

ضرورت راه‌اندازی شهرک خدماتی و تعمیرگاهی در چابهار

استاندار با بیان اینکه منطقه آزاد چابهار جذابیت سرمایه‌گذاری دارد گفت: راه‌اندازی شهرک تعمیرگاهی و عرضه لوازم یدکی ماشین‌آلات سنگین و کامیون‌ها در این منطقه مورد تاکید است و نباید گذاشت که خدمات و تعمیرات این خودرو‌ها در بیرون از استان انجام شود.

وی با بیان اینکه بزرگترین مزیت سیستان و بلوچستان بندر چابهار است گفت: باید بیشترین استفاده را از این بندر راهبردی داشته باشیم، در واقع باید بگویم که تجاری بودن، مزیت استان سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار