معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور برنامه ریزی بیشتر برای مقابله با سویه امیکرون، دانشگاه علوم پزشکی مشهد به حالت آماده باش درآمد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه نشست کمیته درمان گفت: با توجه به شیوع سویه جدید کرونا در کشور و با دستور سرپرست دانشگاه، قرارگاه کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت ۲۴ ساعته فعال شده است و به حالت آماده باش درآمد.

بدیعی گفت: برنامه ریزی برای آماده سازی بیمارستان‌ها و اجرای سطح بندی بیماران مبتلا به کرونا نیز در حال انجام است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور ارائه خدمات مناسب به بیماران مبتلا به کرونا، راه اندازی کلینیک‌های تنفسی در بیمارستان‌های قائم (عج)، هاشمی نژاد و امام رضا (ع) در دستور کار قرار گرفته و در این راستا اقدامات اولیه و جانمایی بخش‌ها نیز انجام شده است.

او گفت: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا برنامه سطح بندی و نظام ارجاع در تمامی سطوح خدمات رسانی در مناطق زیر پوشش دانشگاه انجام شده است.

بدیعی گفت: در حال حاضر نیز به منظور خدمات رسانی مناسب به بیماران و جلوگیری از ایجاد ازدحام در بیمارستان‌ها این برنامه با قوت تمام اجرایی خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سیاست دانشگاه، تشخیص به موقع بیماری و ارائه خدمات درمانی سریع به بیماران مبتلا به کروناست.

او گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده، کمبود تخت بیمارستانی برای خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا نخواهیم داشت و در این راستا تفاهم نامه‌ای با بیمارستان‌های غیر دانشگاهی برای در نظر گرفتن بخش‌های بستری بیماران حاد تنفسی منعقد شده است.

بدیعی گفت: در موج‌های گذشته از ظرفیت بسیج جامعه پزشکی و نیروی‌های مردمی برای خدمات رسانی به بیماران به ویژه در مناطق کم برخوردار به شکل مناسبی استفاده شد و در صورت مواجهه با پیک کرونا، به طور حتم از این ظرفیت ارزشمند بهره گرفته می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واکسیناسیون به معنای ایمنی کامل در برابر ویروس کرونا نیست و همچنان باید در کنار واکسن، نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و اجتناب از دورهمی‌ها توجه لازم را داشت.

انتهای پیام//ف.ب.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.