برنامه‌ ای که کاربران اندروید فورا باید از گوشی خود حذف کنند

در این مطلب با بدافزاری که اطلاعات مالی کاربران اندروید را سرقت می‌کند، آشنا می‌شوید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  alalam؛ بدافزار Joker یکی از محبوب‌ترین ابزار‌های هک است که می‌تواند کاربران اندروید را با خدمات اشتراک فریب دهد. از زمانی که جوکر برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ کشف شد، مورد علاقه کاربران سیستم عامل اندروید قرار گرفت. براساس گزارش‌ها به تازگی این بدافزار در گوگل پلی هنگامی که ۵۰۰ هزار کاربر آن را با نام Color Message دانلود کرده‌ بودند، کشف شد.

برنامه Color Message در نگاه اول به اندازه کافی بی ضرر به نظر می‌رسید و محتوای آن شامل  پیامک‌های با شکلک‌های جدید و موارد دیگر بود. اما، محققان پرادئو دریافتند، این برنامه برای سرقت  اطلاعات مالی و پول  کاربران  طراحی شده بود. Pradeo در همین راستا نوشت: "تحلیل ما از این برنامه نشان می‌دهد که طراحان Color Message ابتدا  از طریق شبکه اینترنت  وارد برنامه شده ، دسترسی پیدا می‌کنند و  پس از سرقت اطلاعات از آن خارج می‌شوند."

برنامه هک اطلاعات مالی

 در همین راستا شرکت امنیت سایبری یافته‌های خود را در روز پنجشنبه، ۱۶ دسامبر منتشر کرد، آن‌ها گفتند که این برنامه همچنان در فروشگاه Google Play موجود است. اما خوشبختانه، پس از تماس ArsTechnica با گوگل در مورد تهدید، این برنامه حذف شد. با این حال،  فروشگاه Play، به صد‌ها هزار نفری که قبلاً برنامه را در تلفن‌های اندرویدی خود دانلود کرده اند، نمی‌تواند کمکی کند؛و اگر شما جزو افرادی هستید که Color Massage را دانلود کرده اند، حتما برنامه را فورا حذف کنید.‌

می‌توانید با باز کردن فروشگاه Google Play و سپس رفتن به منو > برنامه‌ها و بازی‌های من، آن را حذف کنید. برنامه هک شده را انتخاب کرده و Uninstall را انتخاب کنید. با این حال، حذف نصب یک برنامه بارگذاری شده با "Joker" برای لغو هرگونه اشتراکی که مخفیانه در آن ثبت نام کرده اید، کافی نخواهد بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پبام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۴ دی ۱۴۰۰
خود گوگل از همه بیشتر خیانت می کند 90درصد برنامه ها فقط برای خیانت است هر برنامه مال یکی از شرکت ها یا ادارات است برای جاسوسی از مردم
آخرین اخبار