مردم در صورت مشکوک بودن استاندارد کالا موضوع را به سامانه ۱۵۱۷ اطلاع دهند.

آوری فرد، سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی  در گفت و گو  باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: اگر مردم نسبت به استاندارد کالای دارای استاندارد شک داشته باشند می‌توانند موضوع را به سامانه ۱۵۱۷ اطلاع دهند.

آوری فرد افزود: به منظور اینکه مردم بتوانند از استاندارد کالایی مطمئن شوند باید به نشان استاندارد روی کالا توجه کنند و همچنین یک کد ۱۰ رقمی به عنوان شناسه یکتا روی کالا درج شده که می‌توانند این کد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و نتیجه اصالت استاندارد را از طریق پیامک دریافت کنند.

او اضافه کرد: عدم انطباق استاندار به سه دسته بحرانی، عمومی و جزیی تقسیم بندی می‌شوند که موارد بحرانی در این بازدید‌ها منجر به توقف تولید و ارجاع به مقام قضایی شده است.

سرپرست استاندارد استان مرکزی با بیان اینکه بازرسی‌ها در استان توسط اکیپ ۳۰ نفره تمام وقت و پاره وقت انجام میشود بیان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال حدود ۶ هزار بازرسی از واحد‌های تولیدی استان مرکزی صورت گرفته و حدود ۲۰ درصد عدم انطباق مشاهده شد.

او ادامه داد: در سطح استان مرکزی بالغ بر ۶۴ جایگاه سی‌ان‌جی وجود دارد که در حال حاضر ۵۵ جایگاه فعال است، از این تعداد واحد‌های فعال ۳۵ جایگاه فاقد مشکل وایمن هستند و از مابقی ۱۴ جایگاه کم خطر و ۶ مورد پر خطر هستند که واحد‌های پرخطر پلمپ شده و پس از رفع مشکل فعال خواهند شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.