وزیر امور خارجه ایران می‌گوید که ایران ظرفیت ارائه خدمات با حجم بیش‌تر برای پناهجویان را ندارد و از جامعه جهانی خواست تا به وضعیت معیشتی شهروندان افغانستان توجه ویژه داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در دیدارش با فلیپو گراندی، رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با بیان اینکه ظرفیت خدمات دهی بیش از حد موجود از سوی ایران به پناهجویان جدید وجود ندارد، گفت: جامعه جهانی باید توجه ویژه ای به وضعیت معیشت مردم افغان کند.

او گفته است که ایران با توجه به هجوم گسترده مهاجران افغان، توانایی ارائه خدمات را ندارد. از این رو وزیر امور خارجه ایران از جامعه جهانی خواست تا برای ارائه خدمات به این مهاجران، به این کشور هزینه ویژه پرداخت کند.

وی ضمن قدردانی از کمک‌های کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برای پناهجویان افغان، به گراندی اطلاع داد که کمک‌های ارائه شده در مقایسه با حجم تحرکات ایران حتی قابل ذکر نیست.

امیرعبداللهیان با بیان این‌که بیش از 520 هزار دانشجوی خارجی در ایران به‌صورت رایگان در حال تحصیل هستند و واکسیناسیون پناه‌جویان افغانستانی همانند اتباع ایرانی پیش می‌رود، گفت: "ارائه خدمات به مهاجران افغانی بیش‌تر از ظرفیت موجود ایران است. جامعه جهانی باید به وضعیت زندگی مردم افغانستان توجه ویژه داشته باشد."

وزیر امور خارجه ایران تأکید کرده با آن‌که حجم مهاجرت شهروندان افغانستان به کشورهای همسایه بسیار زیاد است، اما حجم کمک‌های بین‌المللی بسیار ناچیز است.

وزیر امور خارجه همچنین پیشنهاد کرد: کمیساریا و دبیرکل سازمان ملل برگزاری کنفرانسی بین‌المللی در خصوص جمع‌آوری کمک برای مردم افغانستان را در دستور کار قرار دهند.

کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل، ایده برگزاری نشست بین‌المللی برای جمع‌آوری کمک به مردم افغانستان را قابل‌توجه دانست.

انتهای پیام/

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار