در مراسمی صبح امروز سرهنگ حسن جعفری جوزانی به عنوان فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان معرفی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،صبح امروز با حضور سرهنگ ابراهیم حسن آبادی، فرمانده یگان حفاظت اراضی کشور، مهندس رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان مراسم تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان برگزار شد.

سرهنگ ابراهیم حسن آبادی فرمانده یگان حفاظت اراضی کشور در این آیین ضمن قدردانی از زحمات سرهنگ کرمی و اقدامات انجام شده در مدیریت امور اراضی استان همدان، گفت:در حوزه زمین به جنگ مافیای زمین خواری می‌رویم و  برای نیل به این هدف و مقابله با زمین خواری ، فرماندهان یگان حفاظت اراضی، علاوه بر حفظ وضعیت باید عملکرد خود را ارتقا دهند.

او بیان کرد: نگاه این دولت به مسائل، به سمت دولت الکترونیک و هوشمند است و به این منظور استفاده از ظرفیت سامانه ۱۳۱ در شفاف سازی و مبارزه با فساد می‌تواند بسیار موثر باشد.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشور  با اشاره به اینکه  ۵ درصد از اخبار کشوری و گزارش های مربوط به زمین خواری را به خود اختصاص داده است افزود:  همدان در زمینه دریافت اخبار در سامانه ۱۳۱ از استان‌های برتر است و امسال از میان ۱۰۷۴ خبر ارجاع شده به سامانه ۱۳۱ ، ۵۶۳ فقره از اخبار مرتبط، تایید شده و درست بوده است.

حسن آبادی یادآور شد: یکی از چالش‌های حوزه حفاظت از اراضی عدم شناسایی به موقع جرم است که با استفاده از سامانه ۱۳۱ می‌توان به موقع به موضوع ورود و پیش از پیشرفت کار از تغییرکاربری غیرمجاز جلوگیری کرد.

او ادامه داد: در بحث تبصره ۲ ماده ۱۰، با توجه به اهمیت موضوع حفظ کاربری و نقش آن در تامین امنیت غذایی، بر اساس قانون می‌توان بدون تفهیم اتهام قلع و قمع بنا صورت گیرد. در استان همدان مطابق با این قانون ۱۵% از موارد ارجاعی به سامانه ۱۳۱ منجر به قلع و قمع شده است.

در این مراسم از زحمات سرهنگ جواد کرمی قدردانی و سرهنگ حسن جعفری جوزانی به فرماندهی یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان معرفی شد.

سرهنگ حسن جعفری جوزانی پیش از این به عنوان جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ملایر مشغول به خدمت بود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.