عضو کمیته مقابله با کرونای خراسان رضوی گفت: تکمیل واکسیناسیون کرونا در پیشگیری از ابتلا به امیکرون بسیار مؤثر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رزیتا خداشاهی،عضو کمیته مقابله با کرونای خراسان رضوی گفت: کسانی که تاکنون هیچ نوع از واکسن‌های کرونا را  دریافت نکرده اند، افرادی که تنها یک دز واکسن تزریق کرده و آن‌هایی که دز دوم را دریافت، اما هنوز دز یادآور را تزریق نکرده اند، بیشتر در معرض ابتلا به امیکرون قرار دارند.

او گفت:  در حال حاضر اطلاعاتی که در مورد رفتار سویه امیکرون موجود است، کامل نیست و هنوز هم سازمان بهداشت جهانی اطلاعات خود را در خصوص این ویروس همچون میزان شدت بیماری و مرگ و میر به‌روزرسانی می‌کند؛ بنابراین نمی‌توان به صورت قطعی در مورد این ویروس اظهار نظر کرد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا (ع) گفت:  براساس اطلاعاتی که تاکنون به دست آمده ویروس امیکرون قدرت سرایت بالاتری نسبت به سویه‌های قبلی دارد.


بیشتر بخوانید



خداشاهی گفت: لازم است برای جلوگیری از انتشار این ویروس نسبت به تکمیل و دریافت دز‌های بعدی واکسن اقدام کرد. مردم نیز باید در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

 او گفت: نکته مهم این است که در حال حاضر دریافت سری کامل واکسیناسیون در کنار استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی جهت جلوگیری از انتشار سویه امیکرون می‌تواند مفید واقع شود.

عضو کمیته مقابله با کرونای خراسان رضوی گفت: متاسفانه مردم گمان می‌کنند که تنها با دریافت واکسن می‌توانند در محافل و دورهمی‌ها شرکت کنند؛ در حالی که اینگونه نیست. درواقع برای جلوگیری از بروز سویه امیکرون نیاز به دریافت سری کامل واکسیناسیون و دز یادآور وهمچنین استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری است؛ بنابراین توصیه می‌شود در شب یلدا مردم همچنان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

خداشاهی گفت: در چنین شرایطی رعایت مجدد موارد بهداشتی و اعمال محدودیت‌ها لازم است؛ بنابراین برای جلوگیری از انتشار سویه جدید ویروس باید محدودیت‌ها مجدد اعمال شود.

 

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.