دبیر ستاد مدیریت کرونا در خراسان رضوی گفت: پوشش فراگیر واکسیناسیون به همراه رعایت نکات بهداشتی نقش مهمی در پیشگیری از انتشار سویه اومیکرون دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر انجیدنی دبیر ستاد مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی گفت: برای پیشگیری از سویه‌های جدید کرونا افرادی که تاکنون واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند باید هر چه سریعتر برای دریافت آن اقدام کنند.

وی گفت: همچنین افرادی که دز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، بسته به نوع واکسن بین سه تا ۶ ماه پس از تزریق دز دوم باید برای دریافت دز یادآور یا دز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

دبیر ستاد مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی گفت: بر اساس دستورالعمل‌های جدید افرادی که واکسن آسترازینکا یا اسپوتنیک دریافت کرده‌اند پس از ۶ ماه و افرادی که دز اول و دوم واکسن سینوفارم یا برکت دریافت کرده‌اند بعد از سه ماه باید دز سوم را دریافت کنند.


بیشتر بخوانید


انجیدنی بر رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک که اکنون در مشهد و خراسان رضوی کاهش قابل توجهی یافته، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از شرکت در تجمع‌ها و دورهمی‌های شب‌های یلدا را برای پیشگیری از انتشار ویروس اومیکرون تاکید کرد.

وی گفت: به منظور جلوگیری از انتشار سویه اومیکرون تمامی کمیته‌های زیرپوشش این ستاد شامل بهداشت، دارو، درمان، فناوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی، نظارت و پایش، مشارکت‌های مردمی و دانشجویی در آمادگی کامل قرار دارند.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.