یک نویسنده کودک و نوجوان از جایگاه ویژه قصه گویی در شب یلدا گفت.

محمد میرکیانی، نویسنده کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مفاهیم و میراث گرانبهای فرهنگی گفت: یکی از یادگاران با ارزش در میراث فرهنگی کشور، شب یلدا یا شب چله است که طولانی‌ترین شب سال محسوب می شود و با آداب و رسوم خاص و ارزشمندی پیوند خورده است، اما قصه گویی در شب یلدا، جایگاهی ویژه دارد.

میر کیانی افزود: در شب یلدا، قصه گویی از اهمیت بالایی برخوردار است و احساس واندیشه‌ها به هم نزدیک می‌شوند ودر لابلای قصه‌ها وافسانه‌ها وحکایت ها، فرهنگ دینی و اجتماعی و اخلاقی نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود. فرهنگی که مردم بزرگ این سرزمین زیبا را تا اکنون در برابر بزرگترین طوفان‌ها و حوادث تاریخی، ایستاده نگه داشته است.

این نویسنده کودک و نوجوان عنوان کرد: در تمام سال‌هایی که برای کودکان و نوجوانان در عرصه‌های گوناگون فرهنگ و رسانه تلاش کرده ام یکی از دغدغه‌های همیشگی ام گسترش فرهنگ بومی وایرانی در میان کودکان ونوجوان است که نتیجه‌ این تلاش نگارش صد‌ها قصه در قالب چندین کتاب، مدیریت و طراحی برنامه‌های گوناگون فرهنگی و رسانه با این محتوا بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: شب یلدا ، قصه گویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
«مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) رو حتما ببینید چون سه تا اسپایدرمن تو عکس تو این فیلم حضور دارن