مدیر اداره بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: در پی بارندگی های اخیر ۱۱ میلیون مترمکعب آب وارد سد کوثر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، اکبر خدری مدیر اداره بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با اشاره به اینکه دبی ورود آب به سد کوثر ۸۰ متر برثانیه است گفت: بارندگی های اخیر موجب بالا آمدن آب سد کوثر به میزان ۸۱ سانتیمتر شده است.

او با یادآوری اینکه میزان بارندگی ثبت شده از اول مهر امسال تاکنون در ایستگاه هواشناسی سد کوثر ۱۰۶ میلیمتر است اضافه کرد: از این  میزان  ۷۹ میلیمتر مربوط به سامانه بارندگی اخیر بوده است.

خدری با بیان اینکه در زمان حاضر ۷۶درصد از  مخزن سد کوثر پر است اظهار داشت: میزان ذخیره آب سدکوثر در گچساران هم اکنون ۴۱۴میلیون متر مکعب است.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با بیان اینکه نرمال تراز مخزن بتنی این سد از سطح دریا ۶۲۵ متر است، گفت: هم اکنون تراز این سد ۶۱۵.۳۹متر است.

سد کوثر آب آشامیدنی ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن جمعیت را در استان‌های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس تأمین می‌کند.

آب سد کوثر از رودخانه خیرآباد تأمین می‌شود و این رودخانه از رودهای شاه بهرام و دهدشت به وجود می‌آید.

سد ملی کوثر در ۵۵ کیلومتری شمال غرب دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.

این سد تنها سد بتنی مورد استفاده در کهگیلویه و بویراحمد است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی محرابی
۰۵:۳۴ ۰۴ دی ۱۴۰۰
یکی نيست بگه این همه هزینه شبکه آبیاری دشت لیشتر که‌ نزدیک ۲۰ ساله نیمه کاره رها شده آیا حاصل بی تدبیری و فساد در مجموعه آب منطقه ای استانه و یا محروم بودن شهرستان از نعمت نماینده .
به هر حال انتظار ملت از دولت انقلابی اینه که در عمل *مسئولان خدوم را جایگزین افراد منفعت طلب و بی لیاقت کند*
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۳:۰۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
سلام.این امار تا ساعت 8 بود! از دیشب تا الان (ساعت 1 ظهر) فوق العاده بارش ها شدید بوده،بخصوص از ساعت 9 به بعد! بسیار بسیار زیاد بارندگی صورت گرفته،احتمالا اب صد کوثر بسیار بیشتر از این امارها که شما گفتید تا به الان! خدا هزارن مرتبه شکر! اما فاجعه اینجاست،این همه اب و بارندگی،باید جمع شوند! نباید این همه اب زلال بارانی که بارید،هدر بروند! باید سیستم وجود داشته باشد،که همه این اب باران رو جمع اوری کنند! در حالی که،اب دریا رو اصلاح میکنم! جمع اوری اب باران بسیار به صرفه تر خواهد بود،اب بارانی که پر از خاصیت است!..