امام جمعه اصفهان:

دانشگاه و حوزه محل تربیت افرادی باشد که عزت را در غیر از اسلام نبینند

امام جمعه اصفهان گفت: کار دانشگاه و حوزه خیلی مهم و عظیم است که می‌توانند به محل تربیت افرادی تبدیل شود که عزت را در غیر از اسلام و دین نبینند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امام‌جمعه اصفهان امروز در دیدار هیات رییسه دانشگاه اصفهان گفت: در حوزه و دانشگاه افرادی که به دنبال صرف حقوق گرفتن وزندگی کردن باشند و کاری به مسائل جامعه نداشته باشند ریزشی محسوب می‌شوند.

امام‌جمعه اصفهان با تأکید بر اینکه نباید بگذاریم ریزشی‌ها در حوزه و دانشگاه زیاد شوند گفت: باید افرادی در این دو نهاد تربیت شوند که با یک حرف برنگردند.

وی گفت: الآن دنیای کفر به دلیل اینکه فهمید ما بزرگ‌ترین قدرت منطقه را که صدام بود شکست دادیم از جنگیدن با ایران مأیوس شده است و به دنبال تغییر فرهنگ کشور ماست؛ اکنون ایران از قدرت و عزتی برخوردار شده است که کشور‌های دیگر از ما هراس دارند.

وی بابیان اینکه امام راحل (ره) این روحیه را در جوانان ایران زنده کرد که دین صرف نماز و روزه نیست گفت: یکی از کار‌های اساسی این است که زیر بار غیر خدا نباید برویم، زیرا زیر سلطه کافر رفتن، ذلت است.

امام‌جمعه اصفهان گفت: یکی از کار‌های دانشگاه و حوزه این است که آدم‌هایی تربیت شوند که مرد باشند و نه‌فقط زندگی کنند؛ باید سمت‌وسوی نظام حوزه و دانشگاه به سمت مرد پروری باشد و نظامی باشد که دفاع از اسلام را در پیش بگیرد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد گفت: در دانشگاه باید جمعی تشکیل شوند که بتوانند به اشکالات و سوالاتی که ذهن برخی افراد را درگیر کرده پاسخگو باشند؛ علمای دانشگاه و حوزه توانستند انقلاب را به وجود بیاورند و اکنون نیز این علما باید از نظام و اسلام دفاع کنند.

امام‌جمعه اصفهان همچنین بر تقویت روحیه معنوی در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: اگر این روحیه وجود نداشته باشد هیچ مدرکی ارزش ندارد و باید برمبنای گامی که رهبر انقلاب تأکیددارند برای جهانیان الگو باشیم.

سرپرست دانشگاه اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه گفت: علما و بزرگان دینی و شهدای هسته‌ای و موشکی همگی دارای نقطه اشتراک مهمی هستند و آن اینکه بر قدرت و اقتدار نظام افزودند.

حسین هرسیج گفت: بر این اساس باید در دانشگاه‌ها اساتیدی تربیت شوند که باعث بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی و افزایش اقتدار کشور شوند.

وی گفت: علم و دانش اگر جدا از بحث جامعه باشد و تأثیرگذاری نداشته نباشد ممکن است برای کشور مشکل ایجاد کند.

وی یکی از اهداف جدید در دانشگاه اصفهان را دنبال کردن موضوع "جامعه‌محوری و تمدن سازی" عنوان کرد و گفت: به دنبال آن هستیم که کار‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بیشتر برمبنای مساله محوری به دنبال رفع مشکلات در جامعه باشد تا بر اساس آن برنامه آموزش تدوین شود.

سرپرست دانشگاه اصفهان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب، بسترسازی برای تمدن نوین اسلامی است که محور‌های آن خیلی مشترک با اقداماتی است که در راستای ارتباط حوزه و دانشگاه باید صورت گیرد.

وی گفت: اکنون دشمن به دنبال تغییر در ادراکات و احساسات افکار عمومی است و این کار را با ابزار مختلف ازجمله فضای مجازی دنبال می‌کند و باید دانشگاه و حوزه در این قضایا خیلی فعال‌تر گام بردارند و نباید نسبت به مسائل جامعه خیلی خنثی و بی‌تفاوت باشند.

وی گفت: باید حوزه و دانشگاه در کنار هم قرار بگیرند و مسائل اصلی کشور را در بخش‌هایی دینی، فرهنگی و ارزشی شناسایی و متناسب با آن برنامه‌ریزی کنند.

سرپرست دانشگاه اصفهان گفت: نباید خروجی دانشگاه‌ها افرادی باشند که هیچ دغدغه‌ای نسبت به‌نظام و انقلاب نداشته باشند، زیرا ممکن است با یک تلنگر، نگاهشان به آن‌طرف آب متمرکز شود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار