رئیس امور اندازه گیری و توزیع گاز استان آذربایجان‌شرقی از کاهش ۲۵ درصدی مصرف سوخت ایستگاه‌های گازرسانی در تبریز خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،طلوعی رئیس امور اندازه گیری و توزیع گاز استان آذربایجان‌شرقی از هوشمندسازی سیستم مصارف سوخت هیتر‌های ایستگاه‌های گازرسانی در تبریز خبر داد و گفت: نتیجه بررسی‌های انجام شده حاکی از کاهش ۲۵ درصدی مصرف سوخت گرمکن ایستگاه‌های مورد آزمایش است.

طلوعی  با اشاره به اینکه هیتر‌ها یا گرمکن‌های گاز از الزامات تجهیزاتی مهم در ایستگاه‌های گازرسانی می‌باشند که در زمان کاهش شدید فشار و به تبع آن کاهش دمای گاز، به منظور جلوگیری از یخ زدگی تاسیسات نصب می‌شوند، اعلام کرد: متخصصان توانمند شرکت گاز آذربایجان شرقی به طرح نوین هوشمندسازی سیستم مصارف سوخت هیتر‌های ایستگاه‌های گازرسانی دست یافتند.

وی ادامه داد: هوشمــندسازی سیستم کنتــرلی هیتــر ایستگاه‌های گاز، امکان کنترل دقیق و بهینه سازی مصارف سوخت هیتر‌ها را میسر کرده و بر اساس نتایج شبیه سازی‌های انجام یافته، اجرای این طرح می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش سوخت مصرفی هیتر‌ها داشته باشد.

طلوعی با تشریح جزئیات سیستم مکانیزه بهینه سازی مصارف سوخت هیتر‌ها خاطرنشان کرد: این سیستم از لحاظ سخت افزاری از زیر ساخت سیستم مانیتورینگ بهره گرفته و همراه با سیستم کنترل اصلی گرمکن که وظیفه آن حفظ ایمنی فرآیند می‌باشد، عمل کنترلی را بر مبنای اطلاعات سیستم مانیتورینگ انجام می‌دهند و تداوم عملکرد آن خللی در وظایف سیستم کنترلی اصلی هیتر ندارد.

رئیس امور اندازه گیری و توزیع گاز شرکت گاز آذربایجان شرقی یادآور شد: طرح مذکور برای اولین بار در کشور اجرا شده است و با توسعه و بکارگیری روش‌های نوین علمی در این خصوص، زمینه ارتقای ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز که مهمترین وظیفه تنظیم میزان فشار و مصرف گاز را به عهده دارند فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/ک

 

برچسب ها: شرکت گاز ، مصرف سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.