خانی گفت : با حمایت از سرمایه گذار و صنعتگر در منطقه زمینه اشتغال را برای کارگران به وجود خواهیم آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، علی خانی ، عضو هیئت مدیره و معاون سرمایه گذاري سازمان منطقه آزاد اروند در نشست با روسای ادارات کار و اشتغال این سازمان و شهرستان های آبادان و خرمشهر، گفت:  برای طرح دغدغه ها و پیگیری حقوق کارگران و کارفرمایان دور هم جمع شدیم تا از میان تضارب آرا به نتیجه مطلوب برسیم، و بر این اساس تشکیل کمیته احصاء مشکلات اداره کار و اشتغال دو شهرستان و منطقه آزاد اروند و همچنین ایجاد کارگروهی از این ادارات با مجموعه های صنایع و تولید سازمان ضروری است.

خانی ادامه داد: بی توجهی به ماده 65 احکام دائمی مانع تحقق اهداف اقتصادی در مناطق آزاد شده است؛ با داشتن یک اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در منطقه می توانیم از پراکندگی و موازی کاری ها که در سال‌های گذشته به وجود آمده است؛ جلوگیری کنیم.

او با اشاره به اینکه این نشست ها باید به صورت مستمر و نتیجه گرا باشد؛ یادآور شد: همان قوانینی که بسترهای لازم را برای ایجاد سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذار به وجود می آورد؛ برای کارگران حق و حقوق قائل می شود.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: حضور سرمایه گذار مقدمه ایجاد اشتغال است؛ حمایت از سرمایه گذار به عنوان یکی از وظایف محول شده به ما به نوعی حمایت از اشتغال و کار است.اگر از سرمایه‌گذار، صنعتگر و فعال اقتصادی حمایت شود به هدف نهایی یعنی حمایت از کارگران دست یافته ایم.

او در پایان با تاکید بر لزوم آموزش و فرهنگ سازی برای کارگران و کارفایان خاطر نشان کرد: باید گامی بلند در راستای تحقق شعار سال و مانع زدایی ها برداریم و تا می توانیم فضا را برای دوطرف امن کنیم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.