معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ویژه برنامه متنوع فرهنگی و هنری با اعتبار افزون بر ۲۷۹ میلیون تومان حاشیه شهر‌های زابل و زاهدان در حال اجراست.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، ابوالفضل مهدیار معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: ویژه برنامه متنوع فرهنگی و هنری با اعتبار افزون بر ۲۷۹ میلیون تومان از محل اعتبارات وزارت کشور به منظور ارتقای سطح فرهنگی و افزایش هم افزایی کودکان و نوجوان ساکن محلات حاشیه شهر‌های زابل و زاهدان در حال اجراست.

وی گفت: این اقدام بر اساس توافق نامه سه جانبه بین وزارت کشور، شرکت باز آفرینی شهری و حوزه هنری در مناطق حاشیه شهر‌های استان مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: شاخص‌ترین برنامه‌ها فرهنگی و هنری در حال اجرا در مناطق حاشیه شهر‌های زاهدان و زابل هنر‌های نمایشی نظیر تئاتر، تهیه مستند و تدوین کتاب هویت محلات است که اداره کل راه و شهرسازی به عنوان دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری بر حسن اجرای آن‌ها نظارت دارد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: رشد و توسعه فرهنگی، توانمندسازی مناطق حاشیه شهر و افزایش نشاط اجتماعی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه شهر می‌شود.

مهدیار سرمایه اجتماعی را مهمترین عنصر در طرح بازآفرینی شهری عنوان کرد و گفت: تقویت سرمایه اجتماعی در ابعاد مختلف فرهنگی و آموزشی با هدف ارتقای آگاهی عمومی و مصون سازی افراد در مواجه با جرایم و آسیب‌ها راه گشای بسیاری از معضلات اجتماعی در مناطق حاشیه شهرهاست.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار