مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: با افتتاح پایش حریق هوشمند مهمترین مشکلات اطفای حریق حل خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره مشکلاتی که در حریق ساختمان‌ها وجود دارد، گفت: یکی از مهمترین مشکلات ضعف در اطفای حریق و کشف دیر هنگام حریق است.


وی ادامه داد: در سال گذشته حدود ۱۵ دقیقه کشف حریق در اماکن مهم به طول می‌انجامید. ساختمان‌های اداری، تجاری و یا بازار که از زمان مشخصی به بعد تردد در آن وجود ندارد، کشف حریق در این زمینه می‌تواند موثر باشد.

مهدی داوری گفت: به واسطه اتصال سیستم‌های حریق به سازمان آتش‌نشانی، واسطه مردمی در آن حذف می‌شود و اطفای حریق در سریع‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد. از طرفی ما سال‌هاست که در این زمینه کار می‌کردیم و انتظار داشتیم که این پروژه صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی گفت: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در سال ۹۵ این الزام به شهرداری و سازمان آتش‌نشانی ابلاغ شد. همچنین در سال ۹۸ موارد دیگری به این پروژه اضافه شد؛ از جمله اینکه ساختمان‌هایی که به پایش اطفای حریق متصل هستند، حتماً تاییدیه‌های ایمنی را از سازمان آتش‌نشانی داشته باشند.

وی گفت: باید این ساختمان‌ها به طور منظم توسط سازمان آتش‌نشانی پایش شوند که تمامی این موارد ضریب ایمنی ساختمان‌ها را افزایش خواهد داد.

در ادامه این مراسم، محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در آیین اعطای پروانه اپراتوری پایش هوشمند حریق ساختمان‌ها درباره برنامه‌هایی که در راستای هوشمندسازی شهر تهران انجام شده است، گفت: حرکت به سمت شهر هوشمند با جدیت آغاز شده است. در مسیر هوشمندسازی محور‌هایی را دنبال کردیم.

وی گفت: از جمله در این برنامه بحث شفافیت و مدیریت بهینه شهر را مدنظر قرار دادیم که می‌تواند در کاهش هزینه‌های شهری اثرگذار باشد. محور دوم بر پایه خدمات ارزان و دسترسی سریع و هوشمند به شهروندان است؛ نمونه بارز آن سامانه تهران من است که بیش از ۳.۵ میلیون کاربر را در خود جای داده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: این سامانه در وصول مطالبات به شهرداری کمک کرده است و خیلی از درآمد‌های شهرداری در بستر سامانه تهران من محقق شده است.

در ادامه این همایش، جلال بهرامی، معاون خدمات شهری و محیط زیست، درباره تاخیر اجرای این پروژه گفت: "ما به عنوان دستگاهی در شهرداری مسئول هوش در اجرای تصمیمات هستیم و مسئول هوشمندسازی نیستیم".

وی گفت: اگر ما نتوانیم در بحث هوشمندسازی و توسعه شهری، مشارکت بخش خصوصی را به کارنگیریم، چرخه توسعه در شهر ناقص پیش خواهد رفت؛ در نتیجه تمام درآمد‌های کشور تبدیل به هزینه‌های جاری خواهد شد و مبلغی نمی‌ماند که تبدیل به طرح‌های توسعه شود.

بهرامی گفت: نبوغ افراد را نباید در ساختمان‌های اداری حبس کنیم، بلکه باید بگذاریم تا آن‌ها به بخش خصوصی ملحق شوند. به عنوان مثال، به افتتاح دانشگاه تهران که نگاه می‌کنیم می‌بینیم که هدف از ایجاد دانشگاه تهران تربیت نیروی کارمند مجرب در جامعه بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار