مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان اردبیل گفت: امسال یک هزار طرح اشتغال زا توسط بنیاد برکت در استان اردبیل ایجاد شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهرداد اصغری، مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان اردبیل گفت: حمایت از طرح‌های اشتغال‌زای روستایی و مشاغل خانگی بنیاد برکت در سال ۹۸ و ۹۹ در شهرستان‌های خلخال، کوثر و بیله‌سوار اجرا شد.

او اظهارکرد: تاکنون از ۸۵۰ طرح زود بازده و خانگی در روستاهای استان حمایت شده و بزودی بیش از چهار هزار فرصت شغلی جدید در شهرستان‌های هدف ایجاد می‌شود.

اصغری با اشاره به نحوه حمایت از کارگاه‌های تولیدی راه‌اندازی شده و اشتغال‌زا از سوی بنیاد برکت گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه تنفس‌دار با کارمزد بانکی چهار درصد و با بازپرداخت ۴۸ تا ۶۰ ماهه در نظر گرفته شده و سقف این تسهیلات تا ۵۰۰ میلیون ریال برای متقاضیان طرح‌های اشتغال‌زا است.

او با بیان اینکه عملکرد بنیاد برکت در حوزه اشتغال‌زایی مناطق محروم این استان مناسب بوده و این نهاد نقش مثبتی در حل مشکل اشتغال در مناطق محروم روستایی از جمله شهرستان خلخال داشته است. افزود: ۵۳۰ طرح اقتصادی و اشتغال‌زا را در مناطق محروم روستایی خلخال اجرا شده است.

اصغری بیان کرد: با هدف ایجاد اشتغال پایدار روستایی در حوزه مشاغل خرد و اجتماع محور تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی در اختیار مجریان طرح‌های اشتغال‌زای روستایی خلخال قرار گرفته و تا پایان امسال نیز ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات به مجریان طرح‌های اشتغال‌زای بنیاد برکت پرداخت خواهد شد.

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان به تلاش برای اجرا و توسعه طرح‌های اشتغال‌زا در مناطق محروم روستایی اشاره کرد و گفت: امسال با پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی به مجریان ۱۵۰ طرح اشتغال روستایی در حوزه تولید کشاورزی ، تولید پوشاک ، دامداری ، زنبورداری ، پرورش مرغ و ماکیان ۷۵ درصد از اهداف اشتغال‌زایی سال ۱۴۰۰ محقق شده و تاکنون نیز هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در خلخال ایجاد شده است.

اصغری با بیان اینکه خلخال جزو ۲ شهرستان برتر با تنوع شغلی بسیار بالای استان اردبیل است، افزود: برای بهره‌مندی متقاضیان طرح‌های شناسایی شده جدید از تسهیلات بانکی بنیاد برکت در روستاهای خلخال تلاش می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
کی وام و تسهیلات میدن چرا آخه بعضی از روستاها تا حالا هیچ وامی نگرفتن کجا جوابگو هست