مشاور زنان و خانواده رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گروه‌های پزشکی به دیشموک اعزام و به مردم خدمات درمانی رایگان ارائه می‌دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، الهه عطایی مشاور زنان و خانواده رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به طراحی برنامه ای برای بهبود وضعیت سلامت خانواده های دیشموک از سال ۱۳۹۹ گفت: در جریان این برنامه گروه های جهادی پزشکی برای بهبود وضعیت و سلامت شهروندان دیشموکی خدمات رسانی کردند.

او افزود: هدف از اجرای این برنامه ارتقای سلامت با حضور ۱۰ پزشک متخصص، اوتومتریست و گروه های مختلف دندانپزشکی، اطفال ، زنان ، پوست و سایر گروه های پزشکی حضور دارند.

عطایی ادامه داد: در این کادر ۲۵ نفره از طریق گروه جهادی هاجر در دیشموک حضور و خانوارهای دیشموکی را مداوا کردند.

مشاور زنان و خانواده رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مراحل متعدد توامندسازی خانوارهای دیشموکی ادامه داد: در این طرح به مدت سه روز خدمات رسانی شده که ادامه درمان در مراحل بعدی انجام می شود.

اسفندیار مختاری مدیر نهاد پیشرفت و آبادانی بنیادعلوی در لنده گفت: این گروه های جهادی با هماهنگی بنیاد علوی و مجلس شورای اسلامی در دیشموک مستقر شدند.

او افزود:همه این امکانات و خدمات به صورت جهادی ارائه شده که در طول سه روز فعالیت آنان قریب به سه هزار تن ویزیت می شوند و خدماتی از قبیل عینک به صورت رایگان ارائه می شود.

مختاری ادامه داد: درکنار این فعالیت پزشکی خدمات فرهنگی به نونهالان و کودکان دیشموکی به وسیله گروه های جهادی از قبیل ارائه بسته های فرهنگی،کتاب قصه و جوایز فرهنگی ارائه می شود.

حبیبی فر بخشدار دیشموک گفت: بخش دیشموک با جمعیت بیش از ۲۵ هزار تن فاقد هرگونه پزشک متخصص بوده که مردم برای مراجعه به متخصص بایستی مسیر بیش از ۸۵ کیلومتری را طی تا در بیمارستان دهدشت ویزیت شوند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.