مرتضوی گفت:به منظور توسعه زیرساخت‌های ارتباطی ،سایت تلفن همراه روستای بیارکرد به تکنولوژی نسل چهارم ارتقا یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سید علی مرتضوی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: به منظور توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و برخورداری روستاییان از شبکه ملی اطلاعات، سایت تلفن همراه روستای بیارکرد از توابع شهرستان مانه و سملقان با ۴۶۹ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۱۵۳۴ نفر به تکنولوژی نسل چهارم ارتقا یافت.

 مرتضوی افزود: امروزه فناوری اطلاعات تمام زندگی بشر را دربر گرفته است و حکمرانی در این فضا انجام می‌شود؛ رویکرد دولت سیزدهم توسعه ارتباطات پرسرعت و استقرار دولت هوشمند و استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات برای رفاه و آسایش بیشتر جامعه و ارتقا نظام اداری است.


بیشتر بخوانید


او  توسعه و تقویت شبکه‌های ارتباطی، رفع مشکلات پوشش آنتن دهی و اتصال روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات و ارائه خدمات با کیفیت به مردم را از برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد.

او  با بیان اینکه برای ارتقا تکنولوژی سایت‌های استان از محل اعتبارات طرح توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) سرمایه‌گذاری شده است، افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و افزایش پهنای باند دسترسی برای تسهیل امور اقتصادی، آموزشی و اجتماعی توانسته است بخش مهمی از نیاز‌های کشور را برطرف کند.

مرتضوی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت ارتباطات، دسترسی سریع و آسان مردم روستا‌ها به اینترنت پر سرعت است، گفت: با نصب تجهیزات ۴G روی سایت روستای بیارکرد توسط اپراتور همراه اول، پهنای باند دسترسی مشترکین در این منطقه ارتقاء یافته است و اهالی و مخصوصا دانش آموزان روستای بزرگ بیار کرد از اینترنت پرسرعت تلفن همراه برخوردار شده اند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.