از ابتدای دی ماه نسخه نویسی الکترونیکی در کشور اجباری می‌شود، فعلا ۸۷ درصد از نسخ خراسان شمالی الکترونیکی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیرکل بیمه سلامت استان  گفت: در حال حاضر ۸۷ درصد نسخ تولید شده توسط پزشکان طرف قرار داد با این بیمه در استان به صورت الکترونیکی بوده است.


بیشتر بخوانید 


رعنایی گفت : براساس قانون بودجه از ابتدای دی ماه سال جاری تمامی پزشکان مکلف شده اند که نسخه‌های تولیدی به صورت الکترونیکی باشد و نسخ کاغذی پذیرش نمی‌شود.

رعنایی گفت :   ۷۰۰ هزار نفر در استان تحت پوشش این طرح قرار دارند و تمام زیر ساخت‌های  اجرای این طرح از سوی سازمان بیمه سلامت و بخش خصوصی آماده شده است.

او گفت : هم اکنون ۱۴۰ پزشک در استان طر ح نسخه نویسی الکترونیکی را اجرا می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گفت:این طرح در شهر‌های بالای ۲۰ هزار خانوار اجرا می‌شود که در خراسان شمالی در شهر‌های بجنورد، اسفراین، اسفراین و آشخانه اجرایی می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مجلس شورای اسلامی گفت: باید بیش از گذشته به فکر ماندگاری کادر درمان باشیم تا آن‌ها نیز با خیالی آسوده‌تر به کار تخصصی خود بپردازند.

پاکمهر گفت :به خاطر مشکلات متعدد، حدود دو هزار و ۵۵۰ پرستار و کادر درمانی همانند اتاق عمل، هوشبرو... درخواست مجوز‌های فنی لازم برای فعالیت در رشته خود در خارج از کشور را داده اند و بدین وسیله ممکن است بخواهند در آینده از گردونه خدمات پزشکی خارج شوند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.