هاشمی گفت: تولیدکنندگان روند صادرات کالا‌های خود را تا جای ممکن از مبدا استان سمنان به انجام برسانند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در نشست کارگروه توسعه صادرات استان سمنان افزود: بیش از یکسال از برگزاری آخرین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان گذشته است که این موضوع به عنوان دغدغه‌ای برای رفع مشکلات صادر کنندگان استان اکنون با جدیت دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد: گمرک استان سمنان در گره گشایی از مشکلات صادر کنندگان عملکرد مطلوب داشته است و امیدوارم سایر دستگاه‌ها نیز برای رفع مشکلات مردم چنین دیدگاهی داشته باشند.

هاشمی بیان کرد: سمنان یک استان صنعتی است و باید بیش از پیش نسبت به افزایش صادرات از مبداء استان اقدام شود.

وی یادآور شد: نمایندگی گمرک استان سمنان در هر شهرستانی که مورد نیاز است مستقر شود و از سویی، دغدغه حمل و نقل کالا یک دغدغه جدی در بحث حمل و نقل و صادرات استان است و همه باید کمک کنند تا مشکلات این حوزه رفع شود.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه مصائب و مشکلات صادر کنندگان در استان شناسایی و برطرف شود، افزود مسوولان در کنار صادرکنندگان استان هستند و تلاش می‌شود تا دغدغه‌ای جز صادرات نداشته باشند.

وی گفت: استان سمنان محور ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق است و در این بین وجود دو فرودگاه و خط راه آهن سراسری می‌تواند در توسعه صادرات از مبدا استان مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.

وی گفت: بسیاری از نهاد‌ها و سازمان‌ها از جمله اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان می‌توانند نفش موثری در توسعه صادرات از استان ایفا کنند که در این بین برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و سوغات استان‌ها در معرفی محصولات تولیدی استان و شناخت ظرفیت‌های موجود تاثیرگذار است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.