تولیت آستان قدس رضوی گفت: فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی مراکز علمی آستان قدس باید در جامعه ظهور و بروز داشته باشد.

به گزارش   باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت‌الاسلام مروی تولیت آستان قدس رضوی گفت: فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی مراکز علمی آستان قدس باید در جامعه ظهور و بروز داشته باشد.

وی اولویت‌بندی در برنامه‌های پژوهشی و توجه به نیاز‌های فکری و علمی بخش‌های مختلف آستان قدس را ضروری دانست و گفت: هدف پژوهش‌های مراکز تحقیقاتی آستان قدس در ابتدا نیاز‌های مجموعه، سپس نیاز‌های جامعه و در مرتبه سوم نیاز‌های جهان اسلام و جامعه انسانی باید باشد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: داشتن نگاه کمیت‌گرای صرف در حوزه‌های معرفتی، فرهنگی و علمی یک آسیب است، زیرا در این حوزه‌ها کیفیت نسبت به کمیت ارجحیت دارد و نباید کیفیت را فدای کمیت کرد.

وی قدرشناسی از زحمات گذشتگان را وظیفه‌ای مبتنی بر اخلاق، انسانیت و ادب اسلامی دانست و گفت: در اینجا لازم می‌دانم از خدمات عالم جلیل القدر آیت الله عباس واعظ طبسی، تولیت فقید آستان قدس رضوی در حوزه‌های علمی و فرهنگی قدردانی کنم که در مدت مسئولیت خود از یکسو با توسعه صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر به بیش از یک میلیون مترمربع و از سوی دیگر با تأسیس مراکز دانشگاهی، علمی، فرهنگی و ایجاد کتابخانه‌های اقماری و گسترش و نوسازی کتابخانه مرکزی آستان قدس، خدمات فراوانی را به آستان امام رضا (ع) ارائه کرد.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه بر لزوم عمل‌گرایی مدیران و تحقق شعار‌ها در میدان عمل تأکید کرد و گفت: ضروری است ادبیات «باید» و «نباید» از دایره لغات مدیران آستان قدس حذف شود، هنگامی‌که مسوولیتی بر دوش مدیری است دیگر باید و نباید معنایی ندارد، چون خود صاحب کار هستیم و شایسته است به‌جای عبارت «باید این کار بشود»، گزارش عملکرد داده و بگوییم چه‌کار‌هایی انجام داده‌ایم.

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.