معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بازرسی و نظارت بر بازار در آستانه شب یلدا با همکاری مشترک جهاد کشاورزی، صمت و بسیج اصناف انجام می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  داود شهرکی  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان در نشست ستاد تنظیم بازار سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه نظارت بر بازار تصمیماتی اتخاذ شد و با توجه به تفکیک وظایف حوزه کالا‌های مرتبط با وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت، بازرسی و نظارت بر قیمت اقلامی از جمله انواع نان، برنج، تخم‌مرغ، میوه، شکر و روغن را بازرسان وزارت جهاد کشاورزی دنبال می‌کنند و نظارت بر قیمت سایر کالا‌های غیر کشاورزی را بازرسان وزارت صمت انجام خواهد داد.

وی گفت: علاوه‌بر این ۲۷۰ نفر نیرو در قالب تیم‌های ۲ نفره از نیرو‌های بسیجی که در این خصوص آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند نظارت بر بازار را انجام خواهند داد و دادستانی نیز در این حوزه پشتیبانی و حمایت لازم را خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان نظارت بر بازار را نیازمند همکاری مردم خواند و  گفت: از مردم توقع داریم در مواردی که احساس می‌کنند گران‌فروشی و قیمت‌های غیر متعارف است همراهی کنند و از طریق سامانه ۱۲۴ اعلام تا بررسی انجام شود چرا که ظرفیت بازرسی اینگونه نیست که بتوانند تک تک مغازه‌ها را رصد کنند و اطلاعات مردمی می‌تواند به نظارت بر بازار و جلوگیری از تخلفات برخی از واحد‌های صنفی که می‌خواهند از این ایام سوء استفاده کنند کمک کند.

وی گفت: در بحث تامین میوه شب عید نیز تامین ۶۰۰ تن سیب و پرتقال را از طریق تعاون روستایی در دستور کار قرار داریم که مصوب شده این میوه‌ها در بسته‌بندی‌های کوچکتر نسبت به سال گذشته عرضه شود تا بتوانیم عرضه مناسب‌تر و رضایتمندی بیشتر مردم را داشته باشیم.

شهرکی در خصوص ذخیره‌سازی کالا‌های استراتژیک  گفت: ظرفیت ذخیره‌سازی کالا‌های اساسی ما به خوبی پیش‌بینی شده و در بحث مرغ که در سال‌های گذشته نگرانی‌های وجود داشت این نگرانی امسال وجود ندارد و پیش‌بینی ذخیره مرغ تنظیم بازار اتخاذ شده که در صورت ضرورت بتوانیم این مرغ را در سطح استان توزیع کنیم ضمن اینکه هم‌اینک هم که شرایط عادی است و در زمینه تامین مرغ کمبودی وجود ندارد مرغ منجمد تنظیم بازار در سطح استان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار