رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: ساماندهی واحد‌های فاقد پروانه کسب در راستای ایجاد انضباط اقتصادی در این شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، محمد جهین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: از این پس از فعالیت واحد‌های صنفی بدون پروانه جلوگیری می‌شود و در راستای اجرای ماده ۲۷ قانون نظام صنفی موضوع ساماندهی واحد‌های صنفی بدون پروانه کسب با همکاری اتحادیه‌های صنفی از هفته بعد در این شهرستان اجرایی خواهد شد.

جهین گفت: به استناد این ماده قانونی، اماکن صنفی دایر شده به وسیله هر شخص حقیقی و حقوقی موظف به دریافت پروانه کسب از اتحادیه صنفی ذیربط است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: متصدیان آن دسته از واحد‌های صنفی که اقدام به اخذ پروانه کسب نکرده و فاقد پروانه کسب صنفی قلمداد می‌شوند، با توجه به الزام مندرج در ماده قانونی مذکور و جهت تمکین به مفاد قانون نظام صنفی، در اسرع وقت نسبت به اخذ پروانه کسب از اتحادیه صنفی ذیربط اقدام کنند.

جهین گفت: در این شهرستان ۷ هزار و ۴۳۶ واحد صنفی با پروانه کسب در قالب ۱۳ اتحادیه (ابزار و یراق آلات و مصالح ساختمانی، لوازم یدکی و ماشین آلات و مکانیکی ها، مشاورین املاک و خودرو، آرایشگران مردانه و خدمات عمومی، لوازم خانگی و الکتریکی ها، خیاطان و پارچه فروشان، خوارو بار فروشان، قصابان و غذاخوری‌ها، نانوایان و شیرینی پزان، نجاران و فلزکاران، عکاسان و کتابفروشان و خدمات رایانه، خرازان و طلا و ساعت فروشان) در حال فعالیت است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.