رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد گفت: ۶۰۰ نانوایی در مشهد متقاضی دوگانه‌سوز شدن هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی کشتگر  رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد گفت:  هم اکنون هیچ نانوایی دوگانه‌سوزی در سطح شهر مشهد وجود ندارد اما کلیات چنین طرحی مطرح شده است.

او گفت: همچنین جلسات متعددی با حضور مسئولان شرکت گاز خراسان رضوی و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استان برگزار شده و با کارگروه گندم، آرد و نان استان تبادل نظر درباره این خصوص صورت گرفته است.

رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد گفت: تاکنون حدود ۶۰۰ نانوایی متقاضی دوگانه‌سوز شدن در فصل زمستان در مشهد ثبت‌نام کرده و به شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استان معرفی شده‌اند که تعداد آن‌ رو به افزایش است.

کشتگر  گفت: همچنین مجری طرح دوگانه‌سوز شدن نانوایی ها از سوی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استان به ما معرفی شده و ما نیز قراردادی را با آنان منعقد کرده‌ایم.

او گفت: برای دوگانه‌سوز شدن نانوایی‌ها باید لوله‌کشی مجزایی برای انتقال سوخت مایع در نظر گرفته شود تا بتوان در شرایط بحرانی و در شرایط افت فشار یا قطع گاز از سوخت جایگزین استفاده کرد. البته به طور طبیعی نمی‌توان از گاز مایع به عنوان سوخت دوم استفاده کرد و این اقدام صرفا برای آمادگی در شرایط بحرانی انجام می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


 رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد گفت: همچنین بسیاری از واحدها شرایط دوگانه‌سوز شدن را نداشته و این کار در بردارنده هزینه‌های زیادی برای آنان است.

کشتگر گفت: کیفیت انجام کار برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است و حساسیت زیادی در این موضوع به خرج می‌دهیم. بنابراین ممکن است روند اجرایی شدن این طرح کمی طولانی شود زیرا مسائل فنی و ایمنی به لحاظ قرار گرفتن کپسول گاز مایع در نانوایی‌ها موضوع مهمی است چون مردم به طور مکرر در این مکان‌ها در حال رفت‌وآمد هستند.

او گفت: با این حال اقدامات لازم برای دوگانه‌سوز شدن نانوایی‌هایی که آمادگی و شرایط آن را داشته باشند، بیشتر از نصف روز زمان نخواهد برد. همچنین شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استان چند شرکت را به منظور همکاری در تامین کپسول گاز مایع به نانوایی‌ها معرفی کرده است.

انتهای پیام//م.م.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.