همتی گفت: مددجویان زیر پوشش بهزیستی ایلام، از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال دریافت کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، زهرا همتی مدیرکل بهزیستی ایلام، از دریافت ۱۲۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال توسط  مددجویان زیر پوشش بهزیستی ایلام خبر داد و گفت: این تسهیلات اشتغال به ۲۴۰ نفر تاکنون پرداخت شده و مددجویان اعم از افراد دارای معلولیت و غیر معلولیت با دریافت آن صاحب شغل شده اند.

او مجموع اعتبار اشتغال مددجویان این اداره کل از محل تبصره ۱۶ را در سال جاری حدود ۴۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تاکنون حدود ۵۰۰ نفر از مددجویان برای دریافت این تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده اند.

مدیرکل بهزیستی ایلام سرانه پرداختی این تسهیلات به مددجویان را ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این اعتبار با نرخ سود چهار درصد با بازپرداخت هفت ساله خواهد بود.

همتی بیان کرد: پرداخت این تسهیلات با معرفی مددجویان که پرونده اشتغال آن‌ها در کمیته شهرستان و استان تایید شده اند، به بانک‌های عامل انجام شده است.

او بیان کرد: مددجویان با دریافت این تسهیلات طرح‌های مختلف خدماتی و کشاورزی نظیر آرایشگری، کسب و کار، فروش پوشاک و زنبورداری و دامداری راه اندازی کرده اند.

مدیرکل بهزیستی ایلام با ذکر اینکه اعتبار اشتغال مددجویان این اداره کل نسبت به پارسال افزایش بیش از ۴۰ درصدی داشته است، مطرح کرد: میزان اعتبار اشتغال مددجویان در سال گذشته ۳۱۵ میلیارد ریال بوده است.

همتی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را یکی از اولویت‌های مهم این اداره کل در ارائه خدمات به مددجویان دانست که زمینه خودکفایی و استقلال مالی آن‌ها را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/ ن

برچسب ها: اشتغالزایی ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.