سرای حاجی باشی در بازار تاریخی اراک دچار آتش سوزی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سرای حاجی باشی واقع در گذر پنجم بازار، گذر چهارسوق بازار تاریخی سرپوشیده اراک دچار آتش سوزی شد.

مسعود آقازیارتی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک در اینباره گفت: ساعت ۲۳:۳۲ شب گذشته (شنبه ۲۷ آذرماه) شهروندان با مشاهده خروج دود و شعله از درون یکی از سرا‌های بازار، سراسیمه خود را به ایستگاه آتش نشانی خیابان محسنی که نزدیک به محل حادثه بود رسانده و ضمن اعلام بروز این حادثه از آتش نشانان درخواست کمک کردند.

آقازیارتی افزود: نیرو‌های این ایستگاه بی درنگ با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی اراک خود را به محل حادثه در گذر پنجم بازار سرپوشیده (گذر چهارسوق بازار)، سرای حاجی باشی رساندند.

او اضافه کرد: بر اثر بی احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی و نیز روشن گذاشتن پیک نیک یا همان سیلندر گاز سفری، حریق در زیرپله این سرا که از آن به عنوان انبار و محل دپوی ضایعات استفاده می‌شد، رخ داده و شروع به خام سوزی کرده بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با اشاره به اینکه خوشبختانه این آتش سوزی در ساعتی رخ داده بود که افراد هنوز در داخل کاروانسرا حضور داشتند بیان کرد: آتش نشانان بلافاصله با انجام اقدامات اولیه ایمنی، با استفاده از تجهیزات خاموش کننده خود را به کانون آتش رسانده و عملیات خاموش سازی حریق را آغاز کردند.

او بیان اینکه گاز زیادی بر اثر نشت پیک نیک فضا را پر کرده و هر لحظه امکان انفجار وجود داشت، تصریح کرد: آتش نشانان ابتدا سیلندر گاز را از محل حادثه خارج کرده و سپس شعله‌های آتش را قبل از سرایت به داخل فروشگاه‌های داخل سرا و اطراف آن خاموش کرده و با جابجایی لوازم سوخته و نیز با اطمینان از عدم وجود هرگونه آتش پنهان و خطر احتمالی به کار خود پایان داده و به ایستگاه خود بازگشتند.

آقازیارتی گفت: اگر این آتش سوزی در بامداد و زمانی که هیچ کس در داخل سرا نبود رخ می‌داد چه بسا تبدیل به یک حادثه گسترده در سطح بازار اراک و بروز یک فاجعه می‌شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
خدا رحم کرد